ח"כ חנין בדיון על איומי הסגירה של 'חיפה כימיקלים': תנו לעובדים לנהל

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני קיימה היום (ראשון) דיון בנושא הפיטורים הצפויים לעובדים רבים בחברות "טבע" ו"חיפה כימיקלים", במהלכו תקף גפני בחריפות את בעלי המפעלים.

2017-08-06_213212

עובדי חיפה כימיקלים דרום חוסמים את הכניסה למפעל במישור רותם, ביום חמישי שעבר (צילום: ההסתדרות)

 

בדיון שעלה לטונים גבוהים אמר ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת): "אני מלווה שנים את נושא מיכל האמוניה. משהו מסריח בדיון הזה וזה לא הסירחון של האמוניה. יש לנו כאן מפעל שמרוויח בענק. אבל בגלל בעיה זמנית בייצור הם רוצים לסגור ולזרוק את העובדים. יש פתרון למצב לטווח הקצר וגם לטווח הרחוק. יש הנהלה שיודעת כבר שנים שיש בעיה עם האמוניה. כולם הסתדרו ורק הם לא. ומכל האנשים שיושבים בדיון הזה, העובדים הם היחידים שלא אשמים בכלום. אין סיבה להשאיר מעליהם את חרב הפיטורים. יש לבטל מייד את מכתבי הפיטורין". עוד הדגיש ח"כ חנין: "ההנהלה לא רוצה להמשיך ולהפעיל את המפעל, הבעלים לא מעוניינים להמשיך ולהרוויח מאות מילונים מדי שנה. אז אפשר להעביר את הבעלות לעובדים. תנו להם לנהל את המפעלים!".

בדיון על מאות הפיטורים הצפויים ב"טבע", ציין ח"כ דב חנין כי "אנחנו שותפים בחברת טבע. מדינת ישראל השקיעה במשך שנים בחברה הזו, אבל אנחנו שותפים ללא זכויות. אנחנו טובים בלתת כסף ולהיות פראיירים. וזה עדיין לא מבטל את הזכות שלנו לדרוש, ויש לנו גם כלים לדרוש – כי אנחנו מדינה. לא את הרווחים, אלא את היחס ההוגן לעובדים."