ח"כ ג'בארין על פשע שנאה ביפיע: חייהם ורכושם של הערבים אינם הפקר

גזענים ריססו כתובות נאצה הלילה (שישי) בכפר יפיע שליד נצרת, והשחיתו כ-20 כלי רכב. לפי המשטרה, על קירות שני בתים בשכונת מראח אל גוזלן רוססו המלים "נקמה" וצויר מגן דוד. על כמה כלי רכב רוססו הכתובות "תג מחיר" ו"ערבות הדדית", ונוקבו צמיגים.

בהודעה שנמסרה לתקשורת הבוקר, גינתה המועצה המקומית ו"הטילה את האחריות על משטרת ישראל לגלות את הפושעים ולהביאם לדין". זו הפעם השנייה שפשע שנאה מהסוג הזה מתרחש ביפיע.

2018-10-26_162732

"תג מחיר" על אחד מכלי הרכב ביפיע (צילום: משטרת ישראל)

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר בתגובה: "ההתקפות של כנופיות 'תג מחיר' נמשכות נגד הציבור הערבי זה מספר שנים, כאשר המשטרה מגלה חוסר אונים מחריד. בכפר יפיע זהו פשע שנאה שני בשנתיים האחרונות. חייהם ורכושם של הערבים אינם הפקר, ואין זה מתקבל על הדעת שהמשטרה אינה מצליחה לשים יד על הפושעים". לדבריו, "הממשלה נושאת באחריות להימשכותן של ההתקפות הארסיות על היישובים הערבים ומוטלת עליה האחריות למצות את הדין עם הפושעים". על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "העשבים השוטים כבר מתחילים להיראות כמו יער".

יצוין שביום שני האחרון הושחתו 15 כלי רכב בכפר הפלסטיני מרדה שבשטחים הכבושים. תושבי הכפר סיפרו כי צמיגים של כמה כלי רכב נחתכו, בהם רכב הסעות, וכן כי על כמה מהם רוססו כתובות נאצה בעברית "אנחנו לא ישנים כשאחינו נרצחים". מצלמות אבטחה תיעדו את המעשים והמשטרה פתחה בחקירה.