הקרבן ה-59 מתחילת השנה: פועל פלסטיני נהרג בעת הריסת מבנה בהרצליה

עובד פלסטיני כבן 30 נהרג הבוקר (שני) במהלך עבודות הריסה של מבנה ברחוב נורדאו בהרצליה. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה בשיתוף עם חוקרי משרד העבודה והרווחה. זהו ההרוג ה-59 מאז תחילת השנה בתאונות העבודה. פראמדיקית מד"א עמית לב ארי, וחובש רפואת חירום במד"א גבריאל בן משה, מסרו: "כשהגענו למקום הבחנו בהרס רב של מבנה שקרס. בין ההריסות שכב פועל כבן 30 כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

על פי נתוני משרד העבודה, עד כה אירעו השנה 29 תאונות קטלניות בתחום הבנייה. ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר כי "זהו העובד ה-59 שנהרג בתאונות עבודה מאז תחילת השנה. שנת 2020 הינה שנה עקובה מדם חרף העובדה שעקב מגיפת הקורונה הייתה האטה מסויימת בפעילות המשק". הוא קרא לרשויות לפעול בנושא על מנת למנוע את המוות הבא.

צוות מד"א בזירת תאונה עבודה (צילום ארכיון: מד"א)

מוקדם יותר הבוקר נפגע עובד נוסף בן 26 מקורת בטון שקרסה באתר בניה ברחוב שערים בירושלים. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו. פראמדיקים במד"א לישי שמש ויאירה ונגוש, סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בפועל כשהוא לכוד תחת קורת הבטון שקרסה, חילצנו אותו והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, קיבועים ומתן תרופות לכאב, העלנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לביה"ח במצב יציב".

יצוין שביום שישי הקרוב, 27 בנובמבר, בשעה 15:00 ייערך המפגש ארגוני מיוחד שיסכם את המפגשים המקוונים שנערכו על ידי פורום העובדים של חד"ש במסגרת הסמינר למאבק בתאונות בניין ושעסק בשלושת ההיבטים וזירות המאבק: מעמדי, בטיחותימקצועי והמשפטי. במפגש המסכם שיעסוק בהתארגנות למאבק ישתתפו חברי הכנסת עופר כסיף ועאידה תומאסלימאן, ינחה: נמרוד פלשנברג.

קישור לשיחת זום: https://us02web.zoom.us/j/87637121319 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/876348556437311