הקמפיין לקידום התמודדות נשים בבחירות ברשויות המקומיות נערך רק בעברית

בישראל מכהנות כיום שש נשים בלבד כראש רשות מקומית. בחברה הערבית הבעיה קשה עוד יותר: מבין כ־750 חברי מועצות בסך הכל, תשע בלבד הן נשים. למרות זאת, למרבה ההפתעה, דווקא קמפיין של הרשות למעמד האישה תחחת הכותרת "תתמודדי" שאמור לפנות לכלל הנשים "שכח" יותר מ־20% מהאוכלוסייה – הנשים הערביות.

2018-05-30_193857

"אנחנו לא מיעוט זניח", התרעמה בשיחה עם "אל אתיחאד" מייסאם ג'לג'ולי, תושבת טירה, יו"ר נעמ"ת במשולש הדרומי ויו"ר סיעת חד"ש בנעמ"ת. "כשרשות ממשלתית שאמונה על הנשים בישראל, על כל הנשים בישראל, עושה קמפיין כזה זה פשוט זלזול. כשאומרים 'הרשות לקידום מעמד האישה', השכל הישר שלי אומר קודם כל לקדם את האוכלוסיות המוחלשות, ונשים ערביות הן הקבוצה הכי מוחלשת בחברה. ואז באה הרשות ואומרת בעצם: אתן לא חלק מהחברה ואתן לא שייכות, וזה מאוד מעליב".

"נוכח חשיבות הקמפיין היה מן הראוי להנגישו גם לנשים הערביות", הדגישה חברת הכנסת (חד"ש הרשימה המשותפת) עאידה תומאסלימאן העומדת בראש הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת. "אני מברכת על הקמפיין, אבל גם דורשת שיוכן קמפיין נוסף בשפה הערבית שיופנה לנשים שסובלות מחסמים עצומים בדרכן להתמודדות בבחירות המוניציפליות", הוסיפה.