הקומוניסטים מברכים על התפטרותו של נשיא דרום אפריקה זומה המושחת

הפרלמנט בדרום אפריקה הצביע בצהריים (חמישי) על מינויו של סגן הנשיא סיריל רמפוזה לנשיא הזמני החדש. זאת בעקבות התפטרותו אתמול של הנשיא ג'ייקוב זומה. חלק מהמחוקקים החרימו את ההצבעה מאחר שהם קראו להקדים את הבחירות, שיתקיימו בשנה באפריל 2019.

2018-02-15_191246

"זומה התפטר" מבזק חדשות בטלוויזיה של דרום אפריקה (צילום מסך)

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה הודיע אמש על התפטרותו מהתפקיד, יום לאחר שמפלגת השלטון במדינה, הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC) קראה לו לעשות זאת בשל מעורבותו בפרשות שחיתות רבות.

זומה בן ה-75, לוחם מחתרת לשעבר שעמד בראש המדינה במשך תשע השנים האחרונות, נשא נאום לאומה בן חצי שעה ובו ביקר את האופן שבו לטענתו המפלגה דחקה אותו להתפטרות מוקדמת תחת הנהגתה החדשה. אחרי ששיבח את אלו שעמם עבד לאורך השנים, זומה אמר כי האלימות והפילוג בשורות מפלגת השלטון השפיעה על החלטתו לפרוש. "אף אחד לא צריך לאבד את חייו למעני וגם הקונגרס לא צריך להתפלג למעני", אמר. "לכן, החלטתי להתפטר באופן מידי כנשיא הרפובליקה".

המפלגה הקומוניסטית של דרא"פ, שהיא חלק מהקונגרס הלאומי האפריקאי, והדורשת מזה זמן רב את פיטורי זומה, בירכה על המהלך ומסרה ש"זומה היה חייב להתפטר לפני שנים". הקומוניסטים תקפו את הנשיא היוצא בגלל "ממידי הביזה של רכוש המדינה על ידי זומה ומקורביו, פיטורי שרים שעמדו בדרכו, הפגיעה הקשה בשלטון החוק, המניפולציות שנעשו ברשות השידור הממלכתי, הכרסום שחל בריבונות הלאומית והריצה ללא מעצורים לצבירת הון על ידי מעטים ומקורבים".

להודעה שפרסמה היום המפלגה הקומוניסטית של דרא"פ בעקבות התפטרותו של הנשיא:

http://www.sacp.org.za/main.php?ID=6545