הפגנות של חברי הסגל הבכיר השובתים מכללות הציבורית ושל הסטודנטים

שורת הפגנות של חברי הסגל הבכיר של המכללות הציבורית ושל הסטודנטים נערכו היום (חמישי) על רקע שביתת המרצים בשמונה מכללות. הסטודנטים הפגינו במחאה על שלטענתם הפכו לבני ערובה בין הצדדים והמרצים על שאין מנהלים איתם משא ומתן ועל מעקב של אנשי אבטחה אחרי עובדי הוראה במכללת תלאביב יפו.

2018-11-08_203244

מפגינים היום (חמישי) במכללת ת"איפו (צילום: ארגון הסגל הבכיר)

שביתת הסגל הבכיר נמשכת כבר שלושה שבועות ושנת הלימודים עדין לא נפתחה בשמונה מכללות ציבוריות: המכללה האקדמית תל אביב יפו, ספיר, כנרת, הדסה, מכון לב, המכללה הטכנולוגית חולון, מכללת אשקלון ועזריאלי. 80% מהשיעורים לא מתקיימים. השביתה מקיפה כ-1,300 מרצים ורבבות סטודנטים. הסגל הבכיר מוחה על כך שוועד ראשי המכללות (ור"מ) נסוג מהסכם ההבנות שנחתם באוקטובר 2017 ומנסה לכפות על כל אחד מסגלי המכללות הסכם מקומי בתנאי העסקה פוגעניים.

הסטודנטים הפגינו היום במספר מוקדים: מול משרד האוצר, מול משרדי הועדה לתכנון ולתקצוב בירושלים, במכללה האקדמית תל אביביפו (שנשיאה פרופ' שלמה בידרמן הוא יו"ר ור"מ) ובמכללה האקדמית רופין. זאת לאחר שבימים האחרונים התקיימו הפגנות במכללות כנרת, הדסה והמכון הטכנולוגי בחולון. הסטודנטים קראו לקיים משא ומתן ללא השבתה ולאפשר להם להתחיל ללמוד.

כאמור, במכללה האקדמית תל אביביפו הפגינו במחאה על סירוב ור"ם לקיים משא ומתן עם נציגי מועצת הסגל הבכיר הארצית ונגד החלטת המכללה להפעיל מאבטחים אשר ימנעו ממרצים לקיים פעילות הסברה בקמפוס. כותרת ההפגנה הייתה: "מה שמתחיל בכפיית הסכמים מתדרדר לחסימת כיתות בגופם של מאבטחים". המרצים קראו: "מכללת משטרה" ו"בריונות כלפי מרצות לא בבית ספרנו".

אתמול התלוננו מרצות במכללה על כך שמאבטחים עקבו אחריהן ברחבי הקמפוס ותעדו אותן. "לחרדתנו ולתדהמתנו מיד כשהגענו למכללה נצמדו אלינו גברים לא מזוהים שעקבו אחרינו במסדרונות, נכנסו איתנו למעלית סגורה ולא הסכימו למסור אינפורמציה לגבי תפקידם". מסרו מרצות במכללה.

במהלך ההפגנה אמרה ד"ר דורית שוויקי "חשוב לזכור, מעבר להשכלה הדיסציפלינארית שאנו אמונים על הנחלתה, אנחנו מוסד חינוך. אנחנו מלמדים את הסטודנטים ערכים של יושרה אקדמית, של ביקורתיות, של מחשבה חופשית. מהם הערכים שחשוב להעביר בשביתה הנוכחית? כן לסולידריות חברתית, כן להקשבה והידברות, כן למיצוי זכויות ייסוד של כל אדםכולל זכות השביתה וזכות ההסברה. לא לכוח, לא לאיומים, לא לשימוש ציני במשאבי הארגון ברשימות תפוצה במייל שרק לצד אחד יש גישה אליהן, במימון נרחב של יועצים משפטיים, בשכירת חברות שמירה". יצוין ששוטרים תקפו שובתים בהפגנת חברי הסגל הבכיר במכללות הציבורית שנערכה ביום שלישי בירושלים מרצה אחת מן החוג לעבודה סוציאלית במכללת ספיר אף נעצרה. ההפגנה התקיימה מחוץ לכנס המועצה להשכלה גבוהה בירושלים, לאחר שלושה שבועות בהם המרצים הבכירים במכללות הציבוריות שובתים.