העובדים הסוציאליים שבים לקנוט עיצומים; שביתה במפעל סלטי צבר בקריית גת

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע הבוקר (רביעי) כי החל ממחר ישובו לנקוט עיצומים בשירותי הרווחה מקריית שמונה עד חדרה. זאת על רקע התעלמות ממשלת הימין ובייחוד של שרי האוצר, משה כחלון, והרווחה חיים כץ, מהמשבר בשירותי הרווחה שבא לידי ביטוי בהגברת האלימות כלפי העובדים הסוציאליים. בעקבות הצעדים הארגוניים לא תהיה קבלת קהל במחלקות, לא יכתבו תסקירים לבתי משפט, לא יתקיימו ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון ולא יפעלו מרכזים לטיפול באלימות במשפחה.

170 עובדי חברת הסלטים צבר בקריית גת, שבבעלות אסם ובשליטה החברה הרבלאומית נסטלה. פתחו הבוקר בשביתה. על פי "כלכליסט" השביתה פרצה לאחר שהנהלת החברה סירבה לשפר את תנאי העסקת העובדים.

 2018-12-05_212853

תוקפו של ההסכם הקיבוצי במפעל הסתיים במרץ 2017, ומאז ניהל ועד העובדים משא ומתן עם הנהלת אסם. בעקבות פערים משמעותיים בעמדות הצדדים הכריזו העובדים ביוני האחרון על סכסוך עבודה. מאז ניהלו הצדדים מו"מ אך טרם הגיעו להבנות עם ההנהלה.

ההסכם הקיבוצי האחרון של עובדי צבר נחתם באפריל 2014 וכלל תוספת שכר של 2% למשכורת החודשית לעובדים שהועסקו עד מועד זה לפחות שנה ותוספת שכר של 0.5% ב־2015 וב־2016. עוד קיבלו העובדים בעלי ותק של שנתיים לפחות תוספת ביגוד שנתית בגובה 450 שקל אחת לשנתיים.