הסתדרות המורים: הרפורמה של בנט בחינוך המיוחד – בכיה לדורות

הרפורמה ששר החינוך נפתלי בנט מקדם בחינוך המיוחד היא "בכיה לדורות", כך סבורים בהסתדרות המורים. יפה בן-דויד, מזכ״לית הסתדרות המורים, אף אמרה: "הרפורמה היא פגיעה אנושה בילדי החינוך המיוחד"

בימים אלה, מנסה משרד החינוך להעביר רפורמה בחינוך המיוחד. משמעות הרפורמה היא קיצוץ בתקציבי החינוך המיוחד. מי שישלם את המחיר הם הילדים בחינוך המיוחד, הילדים בחינוך הרגיל ועובדי ההוראה.

2018-05-08_202528

הסתדרות המורים הודיעה כי היא לא תיתן יד לרפורמה הזו שתביא לפגיעה אנושה בכל מערכת החינוך. "הרפורמה נעשית במחטף, ללא התייעצות עם גורמים מקצועיים וללא חקיקה. משרד החינוך מנסה לקבוע עובדות בשטח.  כיום, ילדים בחינוך המיוחד מקבלים תקציב גבוה משמעותית מהתקציב הרבה שהם יקבלו אם הרפורמה תעבור. הילדים צריכים את התקציב הזה כדי להתקדם, כדי להתגבר על הקשיים וכדי להצליח", נמסר.

ועוד: "אם הרפורמה תעבור, יצומצם חלקם של עובדי ההוראה בהחלטה על המסגרת הלימודית המתאימה לתלמידים בחינוך המיוחד ותוביל לכך שתלמידים ישולבו בכיתות רגילות ללא שום שיקול דעת מקצועי. שילוב לא נכון של תלמיד יפגע בתלמיד עצמו, יפגע בתלמידי הכיתה ובעובד ההוראה".

בן דויד הוסיפה: "מנסים לקצץ בתקציבים על גבם של התלמידים והמורים. הסתדרות המורים מתנגדת לרפורמה, אנו לא נתן יד לפגיעה בתלמידי החינוך המיוחד, תלמידי החינוך הרגיל ועובדי ההוראה. בנושא הזה לא יהיו פשרות ואנחנו נאבק באופן נחוש ועיקש לעצירת הרפורמה".