הסכמים חדשים: בחברת המעליות ישראליפט ושל ההנדסאים והטכנאים ברשויות

הסכם קיבוצי חדש שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי חגית מגן ונציגי שלוש ערים הגדולות והמועצות האזוריות, משלים את מהפיכת תנאי העסקת הנדסאים והטכנאים והמהנדסים, וכן הלבורנטים במערכת החינוך המועסקים על ידי הרשויות המקומיות.

ההסכם חל על למעלה מ-2,000 עובדים, המועסקים במגוון רב של תפקידים במערכות המים והתשתיות, איכות הסביבה, לוגיסטיקה, בקרת רמזורים, מערכות מידע ועוד. תוספות השכר ישולמו על פני תקופת ההסכם עד לאמצע 2019, וחלקו כבר שולמו בפועל.

2017-08-05_210759

בראש ההסכם נקבע בין היתר כי העובדים יקבלו תוספות שכר אחוזיות שינועו בין 3.5% לכ-15% לאורך שנות ההסכם, וכן תוספות שקליות בגובה של מאות שקלים. תוספות אלה מבטיחות כי העובדים יצאו לראשונה ממעגל העובדים הנזקקים להשלמת הכנסה, ומעתה הם יוכלו להתפרנס בכבוד בתנאי השכר הראויים להם. כחלק מכך הוסדר כי שכר העובדים המחושב לצורכי הפרשות פנסיוניות יגדל אף הוא.

 עוד נקבע בהסכם כי עובדים אשר החלו את עבודתם לאחר מרץ 1999, יקבלו תוספת ניהול מיוחדת שתנוע בין 7.5% ל-12.5% משכרם, בהתאם לרמת הניהול, גודל הרשות ולדרגתם.

בנוסף לכך, לראשונה יינתן ביטוי כספי ליכולות ותחומי מומחיות שצברו העובדים ומחייבים השכלה ותעודות רישוי מתאימות הן לדירוג הנדסאים והן לדירוג מהנדסים בתחומים של: הנדסת חשמל, הנדסת איכות סביבה, הנדסת נוף וממוני בטיחות. תוספות אלה יהיו בגובה של 10% מהשכר.

כמו כן, ההסתדרות במרחב אשדוד, ועד העובדים בחברת המעלית ישראליפט והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון בתולדותיה, אשר יחול על כ-250 עובדים שהחלו את התאגדותם בהסתדרות לפני כשנה. ישראליפט הינה חברה העוסקת בהתקנת מעליות, תיקונן ואחזקתן בכל רחבי הארץ. החברה בבעלות תאגיד מפינלנד, המייצר את המעליות.

ההסכם, שתוקפו למשך ארבע שנים, כולל מנגנון להעלאת שכר לעובדים הקבועים, שתתבצע בארבע פעימות לאורך שנות ההסכם. לצד זאת הוא כולל פתיחת קרן השתלמות לעובדים קבועים ובעלי ותק העולה על ארבע שנים.

כמו כן, הוא כולל מענק חתימה מיוחד בגובה של למעלה מ-800 שקל, וכן הסכמה על מענק עתידי נוסף במידה שהחברה תעמוד ביעדים. בנוסף לכך נקבעה חלוקת מענקים בגובה של 4,000 שקל לעובדים שישלימו 20 שנות עבודה ומענק בגובה 10,000 שקל שישולם לכל עובד בעת שישלים 30 שנות עבודה וכן בכל השלמת עשור נוספת במפעל.

עוד סוכם כי החל מהשנה הרביעית להסכם העובדים הקבועים יהיו זכאים להשתתפות במימון ביטוח בריאות מצד החברה. ההסכם כולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, אשר מעניק להסתדרות במרחב ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על סיום העסקתם של עובדים בחברה.