הסכם בחברת נמלי ישראל; נמשך המאבק של עובדי רשות השידור

הסכם קיבוצי שנחתם אתמול (ראשון) בין איגוד עובדי התחבורה של ההסתדרות להנהלת חברת נמלי ישראל (חנ"י) מחיל על כ-85 עובדיה את סעיפי הסכם המסגרת למגזרי הציבורי הצדדים הסכימו כי "יישום ההסכם ייעשה באופן המיטיב עם עובדי דור ב'". במילים אחרות: ההסכם לא חיסל את חרפת דור ב' אלא הנציח אותה.

2017-04-10_163659

ההסכם מביא לסיומם של שני סכסוכי העבודה אשר הוכרזו בחברת נמלי ישראל בשנת 2016 ובחודש על ידי איגוד עובדי התחבורה. חברת נמלי ישראל עוסקת בין היתר בפיתוח ושדרוג תשתיות בנמלים הקיימים,  הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות והקמת הנמלים החדשים. היא הוקמה במסגרת תכנית הפרטת הנמלים הניאוליברלית.

מתוך כך, נמשך מאבקם של עובדי רשות השידור. אתמול תוכננה להתקיים ישיבה מיוחדת בבניין הרשות בירושלים – אך כניסתם של מנהלי התאגיד לבניין נחסמה. מדובר בישיבה שתוכננה כחלק מיום עיון משותף לחברי הנהלת הרשות והתאגיד לצורך חפיפה בנושא כוח אדם, תוכן, מערכות מידע ועוד. עובדי הרשות עמדו בכניסה לבניין שערי צדק בירושלים ומחו על מה שהם מכנים "תהליכים לא שוויוניים ומשפילים שעברו כשהתמודדו לתאגיד".

בנוסף לכך, ועד עיתונות הפקה בערוץ 1 הורה לעיתונאי רשות השידור לא לשתף פעולה ולא להגיע לישיבה שכונסה אתמול בין הנהלת הרשות להנהלת התאגיד. יו"ר ועד עיתונות הפקה, מיקי קליין, ציין כי "עיתונאי הרשות לא ישתפו פעולה עם מחטפים של הרגע האחרון, שכל מטרתם היא לחבל בארכיון ובעבודת רשות השידור". עוד אמר כי "הכינוס המבוהל ערב החג ממחיש יותר מכל כי התאגיד לא הוכן לשידור וכל פעילתו בחודשים האחרונים התרכזה בקמפיינים המשחירים את העבודה האיכותית של עיתונאי רשות השידור".

כמו כן, עובדי רשות השידור הפגינו במוצ"ש מול ביתו של ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, המחאה על סגירת משרדים ואולפנים בירושלים והעברתם למתקני התאגיד שמחוץ לעיר.