הסגל הזוטר באוניברסיטאות פותח בצעדים ארגוניים: שביתת אזהרה

הסגל הזוטר באוניברסיטאות פותח בצעדים ארגוניים. ביום שלישי הבא, 20 במארס, חברי הסגל הזוטר בטכניון, מכון ויצמן, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטאות בר אילן, בן גוריון וחיפה ישבתו שביתת אזהרה בת שעתיים.

מאז הקיץ האחרון מנהלים ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות משא ומתן מול ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) במטרה להגיע להסכם קיבוצי חדש, שיבטיח שיפורים בביטחון התעסוקתי, בשכר ועוד. לאחר שבחודשיים האחרונים התקיימה הידברות אינטנסיבית ומורכבת במיוחד, התברר בשבוע האחרון כי המשא ומתן נקלע למבוי סתום.

2018-03-13_200056

הפגנת תמיכה בסגל הזוטר בבית ברל (צילום: אגודת הסטודנטים בבית ברל)

 

לפיכך, מטה המאבק של הסגל הזוטר הזמין, בכל האוניברסיטאות, לקיים אספות הסברה בקמפוסים השונים ובמהלכן חברי הארגונים ישבתו בין השעות 12:00 עד 14:00. "באסיפה נעדכן על ההתפתחויות במשא ומתן ונדון בהמשך צעדינו", נמסר. בשעות האסיפה לא יתקיימו הרצאות, תרגולים, הדרכות וכל פעולה אקדמית. בין מרצי הסגל הזוטר יש הדורשים לפתוח במאבק חריף ועד לשביתה ללא הגבלת זמן.

על פי פעילי מטה המאבק "נציגי ור"ה הקשיחו את עמדותיהם והעלו דרישות חדשות, המרוקנות מתוכן את הצעותיהם הקודמות. הבהרנו לנציגי ור"ה כי אנו מעוניינים בהמשך ההדברות, אולם אין טעם להמשיך ולדוש בהצעות שהוגשו לנו עד כה. הצעות אלו הן בגדר ניסיון של ור"ה לגרום לנו לוותר ולהסכין עם המשך העסקה במתכונת של עובדים ארעיים, 'סותמי חורים' ולא נסכים לכך".

עוד נמסר כי "במסגרת הדיון בביטחון התעסוקתי, עסקנו בנושאים המרכזיים הבאים: מינוי מתמשך – במקום מינוי מחדש בכל סמסטר; התראה על פיטורין במועד המאפשר הסתגלות ומציאת חלופה וסיום העסקה בהליך שקוף והוגן. האחריות העליונה למערכת ההשכלה הגבוהה רובצת לפתחו של שר החינוך, נפתלי בנט. השר מעודד לכאורה מצוינות, אך מילותיו מתגלות כריקות כאשר הוא מאפשר פגיעה בסגל ההוראה העיקרי באקדמיה הישראלית .על כן ,אנו דורשים מן השר להתערב מיד במשבר ולהביא לפתרון בסוגיה כה מתבקשת ובסיסית".