המשטרה עצרה במהלך סוף השבוע 27 מפגינים ופעילים במחאות נגד נתניהו בירושלים

אלפים רבים הפגינו אמש (מוצ"ש) במחאה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים, זאת השבת ה-11 ברציפות. בירושלים, אלפים הפגינו סמוך למעון הרשמי ברחוב בלפור, חלק מהם הגיעו למקום אחרי צעדה שקיימו מגשר המיתרים. בין המפגינים אמש: חברי חד"ש, מק"י והנוער הקומוניסטי מרחבי הארץ.

יצוין שבמהלך הלילה שבין שישי ולשבת נעצרו 13 פעילים בחשד שניסו להוציא את מחסומי משטרה המוצבים ברחוב בלפור. אמש, בתום ההפגנה, נעצרו 12 פעילים נוספים ובמהלכה את המאייר זאב אנגלמאיר ופעיל הנוער הקומוניסטי מנצרת. במקביל אמש, כאלף בני אדם התאספו בקיסריה, שם נערכה הפגנה סמוך לביתה הפרטי של משפחת נתניהו. עוד נערכו מאות משמרות מחאה גשרים ובצמתים ברחבי הארץ.

מוקדם יותר, בשעה 20:00, המפגינים החלו צועדים מגשר המיתרים שבכניסה לעיר לכיוון שער יפו, ונחסמו על יד המשטרה. במקום פרצו עימותים ולאחר שהמפגינים הפעילו לחץ פיזי הכוחות פתחו את הדרך. כאמור, המשטרה עצרה את המאייר אנגלמאיר בכניסה בהפגנה בירושלים בעודו מחופש לדמות הקומיקס הידועה שלו "שושקה", שאמר כי מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי. "הגעתי להפגין, לממש את זכותי החוקית למחאה, להפגנה, כמו שאני עושה כל שבוע מתחילת המחאות מזה ארבע שנים. שוטרים באו וסחבו אותי לניידת, שוטר תפס אותי בגרון, השתנקתי והשתעלתי. בחקירה התייחסו אליי כמו אל פושע. בסך הכל באתי במדינה דמוקרטית להילחם נגד שחיתות". אנגלמאיר שוחרר לאחר כמה שעות. המשטרה מסרה כי הוא עוכב לחקירה משום שלבש תחפושת של אישה ערומה, "ובאופן שעלול להוות הטרדה מינית כלפי הציבור".

אנשי מחאת "הדגלים השחורים" דיווחו שבאחד הצמתים בנס ציונה בהם נערכה משמרת מחאה, כמה בני אדם השחיתו שלטי מחאה. בצומת המשטרה בחדרה, אלמוני שחלף במקום שפך כוס קפה קר על אחת ממפגינות "הדגלים השחורים" והסתלק. כמו כן, מפגינים שחנו בסמוך לגשר אולגה בכביש החוף, כשהגיעו להפגנה שנערכה מול בית משפחת נתניהו בקיסריה מצאו את רכביהם עם שמשות מנופצות וגלגלים מפונצ'רים. הם הגישו תלונה בתחנת משטרת חדרה, שפתחה בחקירה.

סרטון – פעילי חד"ש ומק"י מפגינים אמש בירושלים:

https://www.facebook.com/hadash.org.il/videos/318831259400522