המשותפת יוזמת דיון דחוף בכנסת על האלימות בחברה הערבית; מפגינים חסמו את כביש 65

יותר מ-2,000 מפגינים, רבים מהם תושבי ערערה ועארה, צעדו אמש (ראשון) על כביש 65 וחסמו אותו, בתום הלווייתו של הצעיר שנרצח. הלווייתו של חמדאן תתקיים אתמול, ולאחריה נערכה ההפגנה בוואדי עארה.. חמדאן הוא הנרצח ה-74 בחברה הערבית מתחילת השנה. המפגינים מחו על אוזלת ידה של המשטרה נגד הפשע המאורגן. המשטרה חסמה את הצמתים מסביב. בהפגנה נכחו חברי הכנסת מחד"ש ברשימה המשותפת איימן עודה, עאידה תומא סלימאן ויוסף ג'בארין.

ח"כ ג'בארין, תושב ואדי עארה, אמר בהפגנה: "גל האלימות של הימים האחרונים רק מוכיח את חשיבות המשך המאבק ואת הסכנות של התגברות הפשיעה. הרצח בוואדי עארה הוא עוד הוכחה לאוזלת היד של המשטרה במיגור הפשיעה. נמשיך לחסום כבישים עד שנראה שינוי בשטח ועד שיחזור השקט והביטחון ליישובים הערבים".

כמו כן, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ עודה, צייץ: "עבר עלינו ליל דמים בלתי נסבל. ארבעה בני אדם נורו באירועים נפרדים במהלך הלילה, מתוכם צעיר בן ה-21 שנרצח. אנחנו ממשיכים לעשות הכל כדי לשים סוף לאלימות. הדרך ארוכה, אבל מאבק נחוש ותמיכה הדדית יבטיחו שהרוב המוחלט של הציבור יתגבר על קומץ העבריינים".

ח"כ עודה צייץ עוד כי "כל רגע שלא מתקבלת החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למיגור הפשע ואלימות מסכן את חייהם של ילדים, נשים, וגברים חפים מפשע. אנחנו במצב חירום והציבור דורש אכיפה – הממשלה ומשטרה מוכרחים לפעול מיד למען האזרחים הערבים ונגד ארגוני הפשע!".

אתמול נמסר כי הרשימה המשותפת יוזמת דיון דחוף בכנסת על אלימות בחברה הערבית. כך מסר ח"כ עודה: "בשביל לקיים דיון דחוף בכנסת בזמן הפגרה יש צורך בהחתמת 40 חברי כנסת. הרשימה המשותפת השיגה את החתימות הנדרשות לאחר שפנינו למרצ, העבודה וכחול לבן. יהיה דיון חשוב, וחשוב לזכור שהפעילות למיגור הפשיעה תישאר מוגבלת ללא מאבק ציבורי מתמשך שילך ויתרחב עד לניצחון על ארגוני הפשע, כנופיות הפרוטקשן, כנופיות השוק השחור וסוחרים הנשק".

כמו כן, חמישה בני אדם נפצעו במוצ"ש באורח קלבינוני מירי ביישוב ג'סר אזרקא. בין הפצועים שתי נשים בשנות ה-60, וה-30 לחייהן וצעירה בשנות ה-20 לחייה שנפצעו באורח בינוני, וילדה בת 12 וגבר כבן 40 שנפצעו באורח קל. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים הלל יפה בחדרה. ח"כ עודה, התייחס לירי בג'סר אזרקא והדגיש ש"כל רגע שלא מתקבלת החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למיגור הפשע ואלימות מסכן את חייהם של ילדים, נשים, וגברים חפים מפשע. אנחנו במצב חירום והציבור דורש אכיפה הממשלה ומשטרה מוכרחים לפעול מיד למען האזרחים הערבים ונגד ארגוני הפשע!".

מקרה אלימות נוסף נרשם במוצ"ש בכפר מנדא שבצפון בעקבות התלהטות הרוחות בישיבת מועצה. מאות בני אדם פרצו לבניין המועצה וחלקם אף השליכו אבנים. שוטרים שהוזעקו למקום נאלצו לפזר את ההמונים באמצעות גז מדמיע, וכמה מפגינים נפגעו משאיפת גז, בהם פעוטה בת חודש וחצי שפונתה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי לאחר ששאפה גז. בעקבות מקרי האלימות ואוזלת היד של המשטרה, חד"ש קראה אתמול להשתתף בהפגנה שתתקיים מחר, יום שלישי, בשעה 17:00 מול תחנת משטרת רמלה (רחוב הרצל 80). ההפגנה נערכת במסגרת החלטות ועדת המעקב. בהזמנה של חד"ש נאמר ש"ממשלות הימין הפקירו והזניחו במשך שנים את הציבור הערבי. ההפקרות אינה טעות אלא מדיניות! ההרג ברחוב הערבי אינו גזירת גורל אלא מצב חירום שנובע מעצימת עין של הממשלה. בשבועות האחרונים יצאנו למאבק עיקש שמטרתו פתרונות עומק אמיתיים למשבר. בתגובה השר לביטחון פנים התנער מאחריות וטען שמדובר בעניין תרבותי. לא מפתיע ששר המסית דרך קבע נגד הציבור הערבי יתנער מאחריות וימצא גם בנושא זה פתרון גזעני. אנו קוראים לארדן, לנתניהו ולכל שאר משרדי הממשלה לקחת אחריות על האלימות והפשיעה ברחוב הערבי, לאסוף נשק ולחקור מקרי פשע, להגן על הציבור הערבי מפני ארגוני פשיעה ולאפשר לכולם ללכת בבטחה ברחובות".

הסעות ייצאו מתל אביב להפגנה ברמלה, להרשמה:

https://forms.gle/GWX8xv717DVLzSSs5

ההפגנה ביום שלישי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/402689740662250/