המורים בחינוך העל-יסודי ישבתו ביום ראשון; מחאה של עובדי נגב קרמיקה

ארגון המורים הודיע היום (חמישיעל השבתת כלל הלימודים בחינוך העליסודי ברחבי הארץ במחאה על האלימות כלפי מורים. בארגון הזכירו כי רק אתמול שבר תלמיד מוט על ראשו של מורה בתל שבע, שנזקק לטיפול רפואי בבית החולים ואיבד את הכרתו פעמיים. תלונה הוגשה למשטרה.

2017-11-30_224520

מחאה של עובדי נגב קרמיקה (צילום: ועד עובדים)

"כבר תקופה ארוכה שהארגון מתריע בפני משרד החינוך והעומד בראשו, נפתלי בנט, על התרבות מעשי האלימות כלפי מורים ודבר לא נעשה", מוחים בארגון. "גם השבתות מחאה מקומיות לא הניעו את משרד החינוך לפעולה, וכעת מורה כמעט ואיבד את חייו".

יו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז הוסיף כי "כבר שנה וחצי משרד החינוך אינו מקדם את הצעת החוק שהוגשה על ידינו ובתיאום עמו להגדיר את עובדי ההוראה כעובדי ציבור, ואז מי שיפעל באלימות נגד מורה ייענש בחומרה כלשון החוק. אולי זה ירתיע וימנע האלימות. אם השביתה הזו תציל את חייו של מורה אחד, דיינו. האם ממתינים שמורה יירצח במדינת ישראל כדי לקדם חקיקה שתחמיר את הענישה ותרתיע מלפגוע במורים?".

יצוין שעשרות עובדי נגב קרמיקה יקיימו מחר מפגן מחאה ויערכו טקס קבלת שבת מול ביתו של שלמה דברת, בעל הון מהשותפים המייסדים ומבעלי השליטה של קבוצת קרנות ההשקעה ויולה, המחזיקה במפעל נגב קרמיקה בירוחם. ההפגנה תחל בשעה 11:00 מול ביתו של דברת בסביון. בשעות הצהריים הגיעה לפתח המפעל בירוחם משלחת של פעילי פורום העובדים של חד"ש בתלאביב והביעו את תמיכתם במאבק והודיעו שייקחו חלק במחאה.

הבעלים מסרבים לשתף פעולה עם רוכשים פוטנציאליים של המפעל, ומאבק העובדים גם בזירה המשפטית. בתחילת השבוע ההסתדרות הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי, המורה על סגירת המפעל ופיטורי עובדיו.

 בהודעת הערעור, שתידון בבית הדין הארצי ביום שלישי הקרוב, ההסתדרות מצביעה על השתלשלות האירועים התמוהה מן המועד שבו נרכש המפעל בידי הנהלתו הנוכחית, ועד לסגירתו חודשים ספורים מאוחר יותר, בהפתעה וללא הידברות, כמשקפת חוסר תום לב קיצוני של הנהלת המפעל. בנוסף לכך, עובדי נגב קרמיקה בליווי ההסתדרות ובגיבויה, הגישו לפני שבוע בקשה לבית המשפט המחוזי (מחוז מרכז), על מנת לחייב את ההנהלה הנוכחית להסיר מהמפעל כל שיעבוד או חוב, לפני העברתו לרוכשים עתידיים.