המועמד שקיבל את תמיכת השמאל זכה בבחירות לנשיאות בקוסטה ריקה

לאחר ספירת כל קולות הבוחרים, הודיעה אחה"צ (שני) מועצת הבחירות של קוסטה ריקה על בחירתו של קרלוס אלוורדו, נציג מרכזשמאל, לנשיאה החדש של המדינה המרכזאמריקאית. אלווארדו זכה ב– 61% תמיכה אחרי מרוץ לנשיאות שחשף עמדות חלוקות בנוגע לענייני דת במדינה. הנשיא הנבחר, בן 38, זכה בתמיכת מפלגתו, מפלגת הפעולה האזרחית ובתמיכת החזית הרחבה של השמאל, בסיבוב השני לבחירות. כך מסרה סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

2018-04-02_184025

"תודה קוסטה ריקה! קרלוס אלווארדו הנשיא הנבחר" (אתר מפלגת הפעולה האזרחית)

יריביו בריסיו אלווארדו מוניוז, עיתונאי, מטיף וזמר נוצרי מוכר בן 43, מנהיג "מפלגת התחייה הלאומית", קרא לחזור למה שכינה "ערכים מסורתיים". ביו היתר, אלוורדו מונויז רצה למנוע נישואים חדמיניים ולהגביל את זכות הנשים להפיל. בעימות האחרון ביניהם הנשיא הנבחר כינה את ההתבטאויות של מועמד הימין הקלריקלי "הומופוביות".

כאמור, הבחירות חשפו קרעים במדינה בשאלות דת ומדינה. "אני מחוייב לממשלה לכולם, בשוויון וחירות ולמען עתיד טוב יותר", אמר הנשיא הנבחר לאלפי תומכיו שהניפו את דגלי קוסטה ריקה, "יש יותר דברים שמאחדים אותנו מאשר שמפרידים בינינו". אלברדו קייסדה, סופר לשעבר שכיהן כשר בממשלה האחרונה יהיה הנשיא הצעיר ביותר בתולדות קוסטה ריקה. הוא השתמש בקמפיין כדי לפנות למצביעי המרכז במדינה וסגניתו, אפסי קמבל, תהיה האשה השחורה הראשונה במדינה המכהנת בתפקיד זה.