המאבק של הנכים נגד הממשלה לא תם: חסמו את הכניסות לאשדוד

עשרות מפגינים חסמו בצהריים (חמישי) את שתי הכניסות לאשדוד בכביש 41, צומת ניר גלים והכניסה הדרומית, בסמוך לצומת עד הלום. המפגינים, הנמנים עם מטה מאבק הנכים בישראל, חסמו במשך דקות ארוכות את הכניסה דרכה עוברות עשרות משאיות לכיוון נמל אשדוד.

2017-07-13_231352

יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה (צילום: מטה המאבק)

יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, מסרה כי "זה מה שיקרה כל עוד ממשלת ישראל תמשיך להתעלם מאיתנו. נילחם עבור הזכות לקנות לחם ותרופות". אתמול היא קראה לאזרחים להשתתף בהפגנה, ובהודעה שפרסמה בפייסבוק כתבה: "חשוב מאוד שתבואו להפגין ולהשפיע".

פעילי מטה המאבק הבטיחו במהלך השבוע כי ההפגנות האחרונות הם "רק קצה הקרחון" במאבקם להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. מורביה יצאה נגד התבטאויות של פוליטיקאים בכלי התקשורת בגנות מחאת הנכים, והבהירה כי הפעילים ימשיכו בפעולות המחאה, "עד שהציבור יתעורר". במוצ"ש הפגינו הנכים בטרמינל של נתב"ג. למחרת, יום ראשון, חסמו הנכים בבוקר את כביש 4 באזור צומת בצרה בשרון, וכמה שעות לאחר מכן הפגינו בכביש 1 וחסמו קטע מלטרון לכיוון ירושלים. ביום שלישי ניסו להפגין מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון, בחיפה ופונו על ידי המשטרה. עקב כך, ההפגנה נערכה מול בית יד לבנים בעיר.

יצוין שצפויות מחאות נוספות: מחר (שישי) בשעה 10:00 ברחוב הרצל פינת דרך יבנה (מול הכניסה למכון ויצמן) ברחובות. ביום שני, 17 ביולי, בשעה 18:00 ברחוב הרצל 182, (ברחבה מול הסופרפארם) ברחובות. הפגנה נוספת צפויה באותו יום שני, אבל בשעה 17:00, ברחוב חסן שוקרי 14 מול בניין עיריית חיפה.