הישג זמני לעובדי רשות השידור: לא יהיו פיטורים במסגרת החוק

הישג זמני לעובדי רשות השידור: לא יהיו פיטורים במסגרת החוק. כך הוחלט היום (ראשון) במגעים בין ההסתדרות לממשלה. עוד הוחלט כי יוקפאו סכסוכי העבודה, וכי תוך 3 חודשים יוסכם מועד פינוי מתחם רשות השידור שבקריה בתלאביב. עד כה דרשה הממשלה פינוי מיידי של המתחם. עוד הוחלט כי בחודש הקרוב ידון משרד התקשורת עם ההסתדרות לגבי היקף הלקיטה של עובדי רשות השידור מעל רף 25 האחוזים, וכמות הפורשים תיקבע במו"מ. בתזכיר הנוכחי הרף עמד על 25%, ואילו ההסתדרות דרשה 95%.

 2015-08-30_194438

ההסכמות באו על רקע הפגנת מחאה של מאות מעובדי רשות השידור, שהתכנסו הבוקר מול משכן הכנסת. זאת, לקראת דיון טעון של הוועדה המיוחדת לתיקוני חוק השידור הציבורי, בראשות ח"כ צחי הנגבי (הליכוד).לקראת הישיבה ההסתדרות הודיעה על עיצומים בנמל התעופה בן גוריון, במעברי הגבול, בנמלי הים באשדוד ובחיפה, במעברי הסחורות ובמערכי ההוצאה לפועל וגביית המיסים.

בפתח הדיון אמר השר אופיר אקוניס, הממונה על רשות השידור,
"
אני מציע שהטאלנטים שמרוויחים סכומי עתק, עשרות אלפי שקלים ברשות השידור ובכל זאת מטיפים על צדק חברתי, יעבירו כסף ממשכורתם לעובדים שמרוויחים הרבה פחות". אמר השר אקוניס מתח ביקורת על העיתונאים "הצייצנים" שמעבירים עליו ביקורת בטוויטר והבהיר כי גם כשימונה לשר המדע, ימשיך להחזיק בתיק הרשות השנייה ורשות השידור.

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) תקף בדיון את ראש הממשלה על הפרת החוק וקידום מהלך לחיסול השידור הציבורי, ואמר: "אנחנו עדים כאן למהלך חסר תקדים של חיסול השידור הציבורי. הממשלה מקדמת פיטורי כאלפיים עובדים בצורה דורסנית בחקיקה, תוך הפרה של הסכמות. אם זה היה קורה במפעל אחר כולנו היינו נזעקים, אבל זה עובר בשקט כי זה קורה ברשות השידור. מה שמתחיל ברשות השידור יגיע אחר כך לגורמים ציבוריים אחרים. אני מברך על התגייסות ההסתדרות וקורא לשביתה כללית, שתכלול את הרכבות, הנמלים, ושדות התעופה. זו משמעותה של סולידריות".