הישגים לעובדים: הסתיימה השביתה של הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון

שביתת הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון הסתיימה בתום כשבועיים – כך הודיע אמש (רביעי) ארגון הסגל הזוטר במוסד. הלימודים במקום שבו לסדרם הבוקר. בהודעת הארגון נכתב כי "בתום מו"מ קדחתני עם הנהלת האוניברסיטה הגיעו הצדדים להבנות המהוות פריצת דרך באשר לתנאי ההעסקה של הסגל".

2018-10-25_194510

הפגנה ביום שלישי האחרון של הסגל הזוטר בקמפוס באר שבע של אוניברסיטת בן גוריון (צילום: ארגון הסגל הזוטר)

על פי הארגון, הצדדים הגיעו להסכמה כי תישמר זכותם של העובדים לימי מחלה ואבל. עוד הושג כי לראשונה בתולדות צורת העסקה הנצלנית של הסגל הזוטר הסדר הודעה מוקדמת על פיטורין בשנה האקדמית הבאה לכל המאוחר עד ה-15 ביולי בכל שנה. כמו כן, נמסר כי הושגה תוספת שכר של כ-20% לחברי המסלול המקביל.

מארגון הסגל הזוטר נמסר כי "ההסכם החדש יוביל לשקיפות בהגדרת משימות לבודקי עבודות, יגרום לשיפורים בהליכי מינוי דוקטורנטים לדרגת מדריך כנהוג באוניברסיטאות האחרות, יישם מנגנון לטיפול בעיכוב הוצאת מינויים לתלמידי מחקר וימנע פגיעה בהחזרי הוצאות הנסיעה של תלמידי המחקר הנוכחיים.

יו״ר הארגון, עמית שמרת, אמר לאחר ההודעה על סיום השביתה כי "אנו גאים לסיים קרוב לשבועיים של שביתה בראש מורם ועם שורה של הישגים דרמטיים עבור הסגל האקדמי הזוטר, שיבטיחו ביטחון תעסוקתי והעסקה הוגנת ל-75% מסגל ההוראה באוניברסיטה".

ביום שלישי הודיע ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב על סיום השביתה. בעקבות ההחלטה הלימודים חזרו לשגרה אתמול. ארגון הסגל האקדמי הזוטרהכולל עוזרי הוראה, מתרגלים, עמיתי הוראה, מורים מן החוץ ומורים במסלול המקביל, במוסד האקדמי הגיע לסיכום על מסמך עקרונות, שייחתם בימים הקרובים עם הנהלת האוניברסיטה.

 מהארגון נמסר אז כי בין רשימת הדרישות שנענו על ידי ההנהלה נמנים: הגדלת ההפרשות לפיצויים והמענק החד פעמי, הקמת קרן מעונות להורים וילדים קטנים ותיקון סעיפים לא חוקיים בנוגע לתשלום ימי מחלה. נוסף על כך, הסגל הזוטר יזכה בשיפור משמעותי של תהליכי סיום ההעסקה והשקיפות בנוגע לעתידם המקצועי.

כתבה של הטלוויזיה החברתית על השביתה באוניברסיטת בן גוריון:

https://tv.social.org.il/updates/60626