הושגו הבנות: בוטלה השביתה של אלפי עובדי מקצועות הרפואה

בעקבות הבנות שהושגו אמש (חמישי) בין איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות ומשרדי הבריאות, האוצר ושירותי בריאות כללית, בוטלה שביתת עובדי מקצועות הבריאות שתוכננה להתקיים ביום ראשון הקרוב. לדברי יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות, אלי גבאי, נציגי המשרדים והנהלת שירותי בריאות כללית נתנו את התחייבותם לפתור את המחלוקות בין הצדדים כבר בימים הקרובים ולכן הוחלט לבטל את השביתה.

2019-03-08_171631

גבאי מסר אמש "בשעות האחרונות התנהל מו"מ מול משרדי הבריאות, האוצר ושירותי בריאות כללית במקביל, בו הושגו הבנות בנוגע לסוגיות שבמחלוקת. נציגי המשרדים והנהלת הכללית נתנו את התחייבותם לפתור כבר בימים הקרובים העניינים הדורשים טיפול. אי לכך ומתוך אחריות לציבור המטופלים, הוחלט לבטל את השביתה שתוכננה ליום ראשון".

הרקע לסכסוך הוא הפרת סיכומים מתמשכת מצד משרדי האוצר והבריאות והנהלת קופ"ח כללית בנוגע להוספת תקנים ושיפור שכרם העגום של העובדים. יצוין שבחודש מאי העובדים קיימו העובדים שביתה בת כמה ימים בדרישה לפתור את נושא תתהתקינה, שמביא לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות, תוך פגיעה חמורה הן בעובדים והן באיכות השירות שניתן למטופלים. למרות הסיכומים שהביאו לסיומה של השביתה ודיונים רבים שנערכו מאז בין הצדדים, תוך נכונות נציגות העובדים לפתור את הסוגיה, לטענת ההסתדרות לא נעשתה כל התקדמות ממשית מצד המעסיקים להסדיר את הנושא.