הוועד דורש את התפטרות מנכ"ל הקק"ל: שכר חוקרים פרטיים נגד העובדים

מנכ"ל קרן קיימת לישראל (קק"ל), מאיר שפיגלר, שכר את שירותיהם של חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחר עובדים בארגון – כך עולה מדו"ח מעקב של חברת "שירותי מידע לישראל", שהוזמן על ידי שפיגל והגיע לידי אתר "וואלה". בדו"ח מפורטת הבקשה לברר בנוגע לנוכחות עובד מסוים, תוך איתור פרטים, איתור כתובת מגוריו, מעקב ופיקוח סמוי ופירוט סדר היום שלו.

2016-09-22_193745

מהקופסה הכחולה יצאו כספים כדי לממן מעקב אחר עובדי הקק"ל (צילום: ויקיפדיה)

על פי הדוח, שמפרט את מעשיו של העובד מיציאתו מביתו ועד חזרתו אליו, המעקב התבצע בשישה מועדים שונים בשנתיים האחרונות. יתרה מכך, עובדים נוספים בארגון התריעו כי הם מודעים למעקב של חוקרים פרטיים אחר סדר היום שלהם ואחר מעשיהם. יצוין שהשבוע דרש ועד העובדים של קק"ל בהודעה רשמית את פיטוריו של המנכ"ל בעקבות גילוי הראיות, ובדרישה לדעת מהיכן הגיע התקציב לשכירת החוקרים הפרטיים, שלא מופיע בספרי הנהלת החשבונות של קק"ל.

יו"ר ועד עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין, הבהיר בשיחה עם "וואלה" כי "לא נוותר עד שהמנכ"ל יודח מתפקידו". לדבריו, "ועד העובדים לא ייתן יד לעובדים שסרחו, אבל לא יכול להיות שמבצעים מעקבים אחר מספר עובדים, אי אפשר להתנהל בצורה כזאת, כל העובדים מבוהלים". גולדשטיין הוסיף: "יש לנו מנכ"ל שמבצע מעקבים אחרי עובדים. אני שואל את חטיבת מנהל הכספים מאיפה הכסף לשכור את החוקרים הפרטיים, ואף אחד לא יודע. איפה השקיפות?". יו"ר ועד העובדים עוד סיפר כי "לפני שנתיים הציבו לנו מצלמות נסתרות, והוא התחייב לא לשים מצלמות. נשבר האמון בינינו. אי אפשר להמשיך בצורה הזאת". לסיכום, טען גולדשטיין כי "לא יכול להיות שבארגון כמו קק"ל אין תשובה מאין הגיע הכסף לשכור את החוקרים הפרטיים. יתרה מזו, לכל הוצאה בקק"ל יש ועדת מכרזים, ולא יצא מכרז בנושא שכירת חוקרים פרטיים".