ההסתדרות: ללא התקדמות בצמצום העסקת עובדי קבלן תפרוץ שביתה כללית ב-22 ביולי

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בצהריים (שלישי) במסיבת עיתונאים בתל אביב כי ללא התקדמות בנושא צמצום העסקת עובדי הקבלן בדיונים עם משרד האוצר, תוכרז שביתה כללית במשק ב-22 ביולי. "אם לא תהיה פריצת דרך נצא לשביתה כללית, ואני אדרוש מכל אחד מכם להוציא את כל העובדים לשביתה ולהראות סולידריות, עוצמה ומחוייבות. גם אם יהיה קרב קשה, עד שלא נביא שינוי לא נפסיק", אמר. בשבועות האחרונים התקיימו כמה דיונים בנושא בין ניסנקורן לשר האוצר, משה כחלון. ביום ראשון פוצצה ההסתדרות דיון לאחר שלא הושגו הסכמות בעקבות סירובו של האוצר לשנות את עמדתו התומכת בהעסקת עובדי קבלן רבים ככל שניתן.

2015-07-07_190843

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "אחד הנושאים החשובים ביותר שעומדים בפנינו הוא תופעת עובדי הקבלן – אחת מהעילות לסכסוך העבודה הכללי במשק שהכרזנו בחודש נובמבר, ושעודנו תלוי ועומד" (צילום: ההסתדרות)

בהסתדרות מתכננים לפתוח בעיצומים ובצעדים ארגוניים של קבוצות עובדים שנמצאות בסכסוך עבודה על מנת להפעיל לחץ על משרד האוצר. אם הדבר לא יוביל להתקדמות בשיחות ולצמצום משמעותי בהעסקת עובדי קבלן, יפתחו גם בשביתה כללית במגזר הציבורי. ניסנקורן התייחס היום בדבריו גם לעובדים הסוציאליים, "הפנים של המדינה. כמישהו נדרש לסעד מהמדינה הוא בא לעובד סוציאלי. תחשבו על תמונה כזו: בא מישהו לעובד סוציאלי אומר אני עובד קבלן, וגם העובד הסוציאלי שמולו הוא עובד קבלן. יושבים ובוכים יחד . עובד סוציאלי צריך להיות עבודה מכובדת". עוד הוא הוסיף "65 אחוז מהעובדים הפרא-רפואיים בתל השומר הם עובדי קבלן. שני שליש! איפה האחריות הציבורית? מדרדרים את הרפואה הציבורית ופוגעים במעמד העובדים. בתחומים הכי מרכזיים הופכים עובדים לעובדי קבלן. בריאות, רווחה וחינוך".