ההסתדרות הסכימה לפיטורי 20% מעובדי ערוץ 13; העיתונאים מתנגדים לחיסול החדשות

ועד עובדי רשת וההסתדרות חתמו השבוע מול ההנהלה על הסכם קיבוצי מיוחד המאפשר פיטוריהם של כ-20% מעובדי בחברה. במסגרת ההסכם, 53 מתוך 260 עובדי רשת יפוטרו מכלל המחלקות, אך לעובדים תינתן אפשרות להודיע על פרישה מרצון.

עובד שיפוטר במסגרת ההסכם יהיה זכאי למענק הסתגלות: ותק של חמש עד 10 שנים יזכה לשכר חודשי אחד, מעל 10 שנים יזכה לשכר כפול. בנוסף, הפחתת השכר של 10% למשתכרים מעל 10 אלף שקל בחודש, עליה הודיעה רשת בתקופת הקורונה, תהפוך לקבועה. כמו כן, כ-60 העובדים שהוצאו לחל"ת חזרו לעבודה סדירה. יצוין שוועד עובדי רשת התאגד בהסתדרות לפני כשנה וחצי, עם מיזוג רשת וערוץ 10. עם זאת, מאז ועד היום לא חתמו הצדדים על הסכם קיבוצי להסדרת תנאי השכר והעבודה של המועסקים בערוץ 13. הסכם הפיטורים הוא הראשון.

במקביל לכניעת ועד העובדים וההסתדרות לתכתיבי הנהלת רשת, מחריף המאבק של ועד עובדי החדשות המיוצגים על ידי ארגון העיתונאים שהוצא משורות ההסתדרות אשתקד עלפי יוזמת היו"ר ארנון ברדוד. המערכה המתנהלת זה שבועות ארוכים נגד כוונת החברה לקצץ כ-35% מתקציב חברת החדשות. בישיבת מו״מ האחרונה, לא הוצגה בפני הוועד תוכנית הקיצוצים מלאה, והם הודיעו על חזרה לצעדים ארגוניים. ביום ראשון כלל עורכי הווידאו עזבו את משמרותיהם באמצע היום, לאחר שהייתה כוונה לפטר כ-15 מהם.

מתוך כך צופי שידורי רשת 13 הבחינו אתמול בשעה 13:15 לערך בקטיעת השידור למשך מעט יותר מדקה, שבה התנוססה על המסך שקופית כחולה ובה קריאת הזדהות עם מאבק אנשי תעשיית התרבות שהפגינו באותה שעה מול משרד האוצר בירושלים. בשקופית קראה רשת לחזרה לשגרת פעילות ולסיום ההדממה של משבר הקורונה, תחת הכותרת "רגע של הזדהות". "רשת 13 תומכת באנשי עולם התרבות במאבקם למען החזרתם לשגרת עבודה. עבודתם המסורה של אלפי אנשי עולם התרבות, על כל גווניו היא מאבניהיסוד של החברה בישראלהתרבות היא של כולנומתווה חזרה לשגרה של עולם התרבות הוא מחויב המציאות".