ההנהלה מאיימת להוציא את הייצור מידי עובדי קמהדע השובתים

ההנהלה של מפעל קמהדע, שבבעלות אמריקאית, מאיימת להוציא את הייצור מידי עובדיו השובתים זה שלושה שבועות. מההנהלה נמסר אמש (חמישי) ל"גלובס" כי בעקבות התמשכות השביתה במפעל החברה שליד קיבוץ בית קמה ללא מועד סיום ברור, עולה ח"שש משמעותי כי חברת שייר הבינלאומית, המשווקת את המוצר המוביל של קמהדע (גלסיה לטיפול באמפיזמה תורשתית), תעביר את ייצור המוצר אליה במקום להשאירו בקמהדע, כפי שהחוזה בין הצדדים מתיר לה לעשות".

2018-08-10_165116

הפגנת עובדי קמהדע בפתח המפעל בינואר 2017 (צילום: מרחב הנגב של ההסתדרות)

מהנהלה דאגו להדליף, על מנת לסחוט את השובתים הדורשים תוספות שכר ש"לשייר יש אופציה להחליט בכל רגע על העברת הייצור למפעליה במקום לאלה של קמהדע, ועל פי ההסכם אם היא תקבל את ההחלטה עכשיו היא יכולה להעביר את הייצור כבר ב-2020. כרגע אין תוכנית להעביר את הייצור ב-2020, אלא ב-2022 לכל המוקדם. בעבר דחתה שייר כמה פעמים את העברת הייצור אליה, כך שגם תאריך היעד של 2022 אינו סופי, ובתרחיש החיובי ביותר הייצור יישאר בידי קמהדע אפילו מאוחר יותר".

השביתה נסובה סביב תנאי השכר של העובדים. המפעל מושבת מזה 19 יום ו-250 העובדים אינם מקבלים שכר. החברה מסרה בעבר כי היא נערכת לשביתה עם מלאי מספיק. הדרישות לתוספות שכר באות על רקע הגידול המהיר ברווחים ואי שיתוף העובדים בפירות עמלם.

קמהדע פרסמה השבוע את הדוחות לרבעון השני של 2018, שבו רשמה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 33.8 מיליון דולר, וההכנסה החצי שנתית עמדה על 51.3 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. גם בשנה שעברה, גדל קצב ההכנסות של קמהדע ברבעונים השלישי והרביעי.