האימפריה מכה שנית: ממשל טראמפ דן עם קצינים מוונצואלה על ביצוע הפיכה צבאית

ממשל טראמפ ערך פגישות סודיות עם קציני צבא מוונצואלה במהלך השנה האחרונה כדי לקדם הפיכה צבאית להדחת הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו. כך חשף אתמול העיתון "ניו יורק טיימס". המקורות לידיעה הם בכירים אמריקאים ומפקד בצבא ונצואלה לשעבר שנטלו חלק בשיחות.

באוגוסט אשתקד הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי ארה"ב מוכנה לפלוש לוונצואלה – הכרזה שגררה גינויים מבעלות בריתה של ארה"ב באזור, אולם עודדה כמה מפקדים סוררים בצבא ונצואלה לנסות ולהסב שוב את תשומת לבה של וושינגטון לתוכנותיהם.

2018-09-09_162545

הנשיא מדורו למחרת ניסיון הרצח בעת מעצד צבאי בקראקס (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

על פי כתבי העיתון "כינון ערוץ חשאי עם מתכנני הפיכה בוונצואלה היה הימור גדול עבור וושינגטון, בהתחשב בהיסטוריה הארוכה של התערבויות סודיות מצד ארה"ב ברחבי אמריקה הלטינית. רבים ביבשת עדיין מתרעמים על התמיכה האמריקאית בהפיכות, מרידות ומזימות שחוו בעבר מדינות שונות בהן קובה, ניקרגואה, ברזיל וצ'ילה, כמו גם העלמת עין ממעשי המשטרים הצבאיים האכזריים ששלטו באזור במהלך המלחמה הקרה".

על פי הדיווח אותו מפקד בצבא ונצואלה שהיה מעורב בשיחות החשאיות "לא נחשב בדיוק לדמות אידיאלית שתסייע להשיב את הדמוקרטיה במדינה: הוא בעצמו נמצא ברשימת הסנקציות השחורה של אישים מושחתים מוונצואלה של הממשל האמריקאי".

יצוין בתקופה האחרונה כבר עמד הממשלה הסוציאליסטית בקראקס בפני כמה התקפות טרור נגד הנשיא, בהן רק בחודש שעבר כאשר רחפני נפץ התפוצצו בעת נאומו של מדורו של מדורו בעיר בחודש שעבר. עוד נמסר בידיעה כי "כבר בתקופתו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ניסו בכירים בצבא ונצואלה להתקרב לצמרת ההנהגה בבית הלבן למען מטרה זו, אולם נדחו על הסף".

הידיעה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס":

https://www.nytimes.com/2018/09/08/world/americas/donald-trump-venezuela-military-coup.html