דיון בת"א: הפנים האמיתיות מאחורי מצוקת הדיור של נשות הדיור הציבורי

קבוצת הלא נחמדים – לא נחמדות ונאבקות הדיור הציבורי מזמינות להקרנה של פרק פתיחת העונה של פנים אמיתיות עם אמנון לוי על המאבק למען הדיור הציבורי, ולדיון בהשתתפות אמנון לוי, ריקי כהן בנלולו, אביגיל ביטון וליז נעים. המפגש יתקיים ביום שני, 23 באוקטובר בשעה 20:30 בבית אחותי רח' מטלון 70 שבדרום תל-אביב.

2017-10-15_213141

מפגש על הדיור הציבורי שנערך באוגוסט האחרון בבית אחותי בתל-אביב (צילום: בית אחותי)
בין הנושאים שיעמדו במרכז הדיון: כיצד מדיניות כלכלית הרסנית הופכת נשים "לטרף קל" להתעללות נפשית, הטרדות ופגיעות מיניות מצידם של בעלי כח כשבמקרים רבים גורלן של אותן נשים תלוי בידי המתעללים והפוגעים, התולים מתן זכויות המגיעות להן על פי חוק בשוחד מיני.

לדברי המארגנים "עוני הוא תוצאה של מדיניות כלכלית מכוונת. נשים, ובמיוחד אמהות חד הוריות החיות בעוני נמצאות במלחמת הישרדות, חסרות אמצעים בסיסיים למחיה, ונאלצות להתמודד עם מציאות קשה של פגיעות מיניות כשהן מגיעות למצות את זכויותיהן, ולרוב חוששות להתלונן כי חייהן תלויים בגורם הפוגע".

מצוקת הדיור בהעדר דיור ציבורי ראוי כשמאגר הדירות רק הולך ומצטמצם והקריטריונים מוקשחים, יוצרת קרקע פוריה לפגיעות בנשים הנמצאות בעוני קשה הזקוקות לדיור, הממתינות שנים בתור לדיור ציבורי, ובדיירות דיור ציבורי הזקוקות לשיפוצים בדירות מסכנות חיים. "אנחנו לא שותקות יותר כנגד מציאות ומדיניות שלטונית המאפשרת תקיפות מיניות וניצול יחסי הכח כלפי נשים ואנשים בדיור הציבורי ובכלל", נמסר.