דורשים למנוע פיטוריהם: עובדי תכנית קרב הפגינו בעת דיון בבית הדין לעבודה

בבית הדין האזורי לעבודה תל אביב נערך אתמול (רביעי) דיון בעניינם של אלפי עובדי תכנית קרב שצפויים לקבל מכתבי פיטורים בימים אלה. בתום הדיו הודיע השופט דורון יפת כי החלטתו תישלח לצדדים בימים הקרובים. מחוץ לבית המשפט נערכה הפגנה נוספת של עובדי תכנית קרב.

עובדי תכנית קרב מפגינים, אתמול, מול בית הדין לעבודה בדרישה למנוע את פיטוריהם (צילום: ועד עובדים)

הדיון נערך בעקבות עתירה שהגישה הסתדרות המעו"ף נגד החברה למתנ"סים, משרד החינוך ומשרד האוצר. ההסתדרות ביקשה להקפיא את החלטת המשיבות לפטר את כל עובדי תכנית קרב למעורבות בחינוך, כ-4,000 עובדי הוראה, מדריכים ומדריכות, אנשי תפעול, פדגוגיה, הערכה ומנהלה, ולסגור את התכנית שפועלת למעלה מ-25 שנה, בבתי ספר ובגני ילדים בכל הארץ. משרדי הממשלה לא העבירו תקציבים להפעלת התכנית, לקראת שנת הלימודים תשפ"א שצפויה להיפתח בעוד כחודש.

תכנית קרב המופרטת מופעלת עבור משרד החינוך, ע"י החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י. במסגרת התכנית נערכים שיעורי העשרה כחלק מיום הלימודים, ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בעיקר בפריפריה. בין היתר, שיעורי אמנות, מוזיקה, איכות הסביבה, מדע, טכנולוגיה, קולנוע, תיאטרון ומיומנויות חיים. מוקדם יותר אתמול נערך בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, דיון בנושא הפסקת ההתקשרות של משרד החינוך עם תכנית קרב. לדברי יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אורלי לוי: "הוועדה קראה לכל הגורמים למצוא פתרון כדי שתכנית קרב תמשיך לפעול".