דו"ח ממשלתי: מדי שבוע נהרג פועל בתאונת עבודה וכאלף נוספים נפצעים

 

משרד הכלכלה והתעשייה והמוסד לביטוח לאומי פרסמו הבוקר (ראשון) דו"ח תמונת מצב על תאונות עבודה במדינת ישראל. מדוח עולה כי מדינת ישראל שילמה פיצויים בסך יותר מ-4.5 מיליארד שקלים בשנת 2015 פיצויים לנפגעים בתאונות עבודה. בסך הכל, בשנת 2015 נהרגו 54 פועלים בתאונות עבודה ונפצעו כ-50 אלף. הדוח עוסק בענף הבינוי ומשווה את נתוניה של ישראל למדינות נבחרות באיחוד האירופי ובארצות הברית.

2016-05-08_195941

עוד עולה מהדו"ח שישראל נמצאת במקום השלישי ביחס לארצות הברית ומדינות אירופה ביחס שבין מספר פועלי הבניין שנהרגו בתאונות עבודה למאה אלף עובדים, מיד אחרי קפריסין ופורטוגל. הדוח עוסק גם במעורבותם של עובדים זרים בתאונות, ועל פי הדוח, מספר הנפגעים מקרב עובדים אלה עולה בקצב שנתי של 12%. בין השנים 2011 ו-2015 עלה מספר העובדים הזרים שנפגעו ב-42% בסך הכל, זאת לעומת ירידה של כ-3% במספר הנפגעים בעלי אזרחות ישראלית. מספר הנפגעים של העובדים הפלסטינים בשטחים כמעט לא משתנה.

 

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), בירך על חשיפת הנתונים לציבור, אך הדגיש כי "עדיין ארוכה הדרך לשקיפות בתחום תאונות הבנייה". כמו כן התייחס לדרכי הפעולה האפשריות ואמר כי "תוספת פקחים תסייע למנוע הרוגים מיותרים נוספים". גם הוא הפנה אצבע מאשימה לממשלה כשאמר: "זהו ביטוי לאטימות מצד השר הממונה על משרד הכלכלה, הוא ראש הממשלה נתניהו, שמתעניין יותר בטייקוני גז מאשר בחיי עובדים".