ב-1 במאי יתקיימו הבחירות לראשות ארגון עובדי ההוראה החדש 'יציגים'

שנה וחצי לאחר שהוקם ארגון עובדי הוראה "יציגים", המעוניין להפוך לאיגוד לכלל עובדי ההוראה בישראל ולהוות ארגון עובדים יציג, ייערכו בחירות להנהגה. בבחירות שייערכו ביום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, יבחרו את יו"ר הארגון, חברי הוועד המנהל וועדת ביקורת.

הבחירות לארגון שבו רשומים כ-870 חברי אסיפה, יתקיימו לאחר ההחלטה של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב שדחה את טענת ארגון המורים, הסתדרות המורים ומשרד החינוך שאינם מכירים ב"יציגים" והכריע כי יש בסיס לקיום ארגון עובדים נוסף. יצוין שבעוד חודשיים יתקיים דיון נוסף בנושא.

2018-04-21_175556

הבחירות יתקיימו בבית העמותות, רחוב סעדיה גאון 26 בתלאביב, משעה 10 בבוקר ועד השעה 20 בערב. בהחלטה של בית הדין לענייני עבודה, ציינה השופטת אופירה דגן–טוכמכר, כי "זכותו של 'יציגים' לייצג את עניינם של העובדים אשר אינם חברים בארגונים היציגים" והדגישה כי "יש לקוות שהבירור לגופו לא יארך זמן רב.

הבחירות בארגון עובדי ההוראה השלישי בארץ ייערכו לאחר שבחודש שעבר נבחר שוב רן ארז לקדנציה נוספת כיו"ר ארגון המורים. ארז זכה ברוב של 37 קולות לעומת 20 קולות בהם זכה המועמד היריב חיו בוכובזה. התוצאה גררה ביקורת לאור שינוי שערכה ועידת הארגון ביום הבחירות, כשהורידה את הרוב הנדרש לניצחונו מ-66% ל-60% בלבד.

האתר של האיגוד עובדי ההוראה החדש:

https://www.yetsigim.org.il