בתום מו"מ רצוף משברים: נחתם ההסכם בין הנהלת אל על לטייסים

בתום מו"מ רצוף משברים, נחתם אתמול (שישי) בצהריים ההסכם בין אל על לבין טייסיה. במסגרת ההסכם שהושג יחזרו הטייסים לפעילות מלאה. כמו כן, שמונת הטייסים שאיימו בהתפטרות ישובו לתפקידם. בנוסף, שכרם ומעמדם של טייסים ותיקים (שהגיעו לגיל 65) יישמר, והם ימשיכו להיות מועסקים בתנאים של אנשי צוות אוויר, ולא כאנשי צוות קרקע.

2017-02-18_145015

עוד סוכם כי שכרם של הטייסים הוותיקים, המשמשים למעשה כמדריכים, יעלה ויושווה לשכר קברניט בחברה, ויתעדכן בהתאם לתוספות השכר והוותק של קברניטים. תמורת השכר המלא יחויבו הטייסים ב-10 הדרכות בחודש: שמונה בחו"ל ושתיים בארץ. זאת, לאחר שבתחילת המשא ומתן דרשו הטייסים לבצע שש הדרכות בלבד בעבור שכר מלא.

עדכון השכר עליו הסכימו הצדדים יבוצע רטרואקטיבית החל מינואר 2017. כמו כן, המדריכים הוותיקים יקבלו תגמול נוסף על כל הדרכת סימולטור שיבצעו. ההסכם נועד להבטיח ביטחון תעסוקתי למדריכים בשנתיים הקרובות, ולאחריהן הוא מבטיח שמירת יחס בין המדריכים הצעירים לעמיתיהם הוותיקים. מוועד הטייסים נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת הסכם חשוב וחיוני לחברה, שמסדיר את כללי העסקתם של הטייסים הוותיקים בני ה-65 באופן הוגן ומכובד בתפקידי טייסים בלבד. ההסכם זהה כמעט לחלוטין לזה שהצענו לפני חודשים רבים, ולצערנו לא נחתם כבר אז והיה יכול לחסוך את הסבל לנוסעים ולעובדים ואת הפגיעה בחברה".