ברשות השידור נוקטים צעדים ארגוניים נגד הסגירה; ח"כ יחימוביץ' תשתתף באסיפת עובדים

ועדי העובדים ברשות השידור עומדים לקיים מחר (שלישי) בבוקר אסיפת חירום בנוגע למצב הנוכחי ברשות והאיומים הממשיים לסגירה. נמסר כי "עובדים לא רוצים לצלם ולהכין כתבות וכל אחד עסוק בלחפש עבודה חדשה". באסיפה עומדת להשתתף ח"כ שלי יחימוביץ, המתמודדת בימים אלו בבחירות ליו"ר ההסתדרות. כמו כן, לפגישה יגיעו הוועדים של רשות המיסים, לשכת רוה"מ, משרד הכלכלה, ביטוח לאומי, ביטחון פנים להבעת תמיכה וסולידריות.

ח"כ יחימוביץ' מסרה כי "עצוב ומכאיב שדרושות בחירות להסתדרות כדי להניע את יו"ר ההסתדרות לעשות את המובן מאליו ולפעול למען עובדי רשות השידור שהושלכו לרחוב. שנתיים שהם מטלטלים בחוסר ודאות אחרי שהופקרו. ההבטחה לקליטת רוב העובדים בתאגיד הופרה, וכמוה ההבטחות לחבילת פרישה שתאפשר קיום בכבוד. גם עובדי רשות השידור וגם עובדי התאגיד הפכו לכלי במשחק פוליטי מלוכלך, וההסתדרות, שהייתה אמורה להגן על כולם, נאלמה דום ומשתפת פעולה בצייתנות עם כל גחמה פוליטית. מזל שיש בחירות להסתדרות".

2017-03-13_194335

שקופית המוקרנת בעת מהדורת "מבט" במחאה על סגירת קשות השידור (צילום מסך: ערוץ 1)

אסיפת חירום בהשתתפות כל העובדים של הרשות תכלול גם הפסקת עבודה. במכתב שנשלח לעובדי הרשות על ידי ועד הגג של העובדים נכתב: "לצערנו נפל הפור. ב-30 באפריל כולנו הולכים הביתה. ב-1 במאי, חג הפועלים, כולנו נתחיל לחתום אבטלה וזאת בעזרתו הנדיבה של שר האוצר 'השר החברתי' שזורק יותר מ-700 משפחות הביתה. אבל לפני כן אנחנו רוצים להשאיר מסר מהדהד למדינת ישראל. לא נלך בלי לצעוק את הצעקה שלנו 'היום זה אנחנו. מחר זה אתם. מחר זה כולכם'".

מנהל ועד המהנדסים, משה שגב, אף אמר לוואלה ברנז'ה כי "העניינים פה מאוד דינמיים. העובדים איבדו את הסבלנות ואת האמונה. העובדים איבדו כל שבב של תקווה, אני לא יודע עד לאן זה יכול להתגלגל". הוא הוסיף כי "נתניהו הבטיח שישקם את רשות השידור – אז שיקיים את ההבטחה שלו. אם אני לא יכול להאמין לרה"מ אז למי אני יכול להאמין?".