ברגל מתל-אביב לירושלים: חד"ש תומכת בצעדת העובדים סוציאליים להצלת שירותי הרווחה

מצעד מחאה של העובדות הסוציאליות יצא הבוקר (ראשון) מקרית הממשלה בתל אביב. עשרות מפגינים במקום מוחים על מדיניות החברתית הניאוליברלית של ממשלת הימין, התקצוב החסר של מערכת הרווחה ותנאי ההעסקה הקשים של העובדים והעובדות הסוציאליות.

יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, אמרה לצועדים כי "שירותי הרווחה בישראל קרסו. אי אפשר לאייש משרות של עובדות סוציאליות בכל השירותים החברתיים בגלל האלימות, העומס, השכר הנמוך והתנאים המבישים. אנחנו לא יכולות להמשיך ככה, וזה מה שהצעדה הזו באה לומר". לדבריה, "אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לא להגיע בו אנחנו נועלים את דלתות השירותים החברתיים, כי הם זקוקים לתקציבים עכשיו, לא עוד שלושה חודשים, לא עוד חצי שנה ולא עוד שנה – עכשיו". חרמוני הדגישה כי "אין עובדים שיגיעו לאייש את המשרות הקיימות. יש עובדת אחת שמטפלת ב-500 קשישים, עו"ס נוער מטפל ב-250 ילדים ונוער בסיכון והפניות בנושא אלימות במשפחה עלו ב-560%. כל הדברים הנוראיים והאיומים האלה קורים עכשיו, ולכן אנחנו דורשים את הזרמת המשאבים באופן מידי. אם זה לא יקרה, בתוך שבועיים מהיום ניאלץ להשבית את כל שירותי הרווחה. לא נוכל להמשיך ולהחזיק לבד את הקירות המתפוררים בשתי הידיים שלנו, נחנקנו".

חד"ש הביעה תמיכה במאבקם של עובדים הסוציאליים ופעיליה החברים באיגוד אף הצטרפו לצעדה. לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "אני עומד לצד המאבק הצודק של העובדות והעובדים הסוציאליים. גם בתקופה של משבר שהאלימות במשפחה מזנקת, ויש עלייה במקרים של מצוקה, דיכאון, חרדה ואבטלה ממשלת נתניהו ה-5 ממשיכה בייבוש השירותים החברתיים. היא מפנה עורף למי שמספקים אותם, ולמי שזקוקים להם".

עובדות סוציאליות שהצטרפו למחאה בצומת חולון, בשעות הצהריים (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

על הפי התכנון, עובדי סוציאליים מרחבי הארץ, סטודנטים ותומכים במאבק יצעדו מדי יום כ-10 ק"מ עד להגעתם ביום חמישי 25 ביוני לכניסה לירושלים. בסוף כל יום, בשעה 17:00, יתקיים אירוע "סוף יום" – הפגנה תמיכה במערכה. הצעדה תיערך לאורך הכבישים במקטעים של חמישה ק"מ כדי שניתן יהיה להצטרף לכל אחד בנפרד.

כאמור, ההפגנה יצאה הבוקר ותצעד עד צומת בית דגן בשעה 17:00 תיערך הפגנה במקום. מחר, בשעה 8:00 יציאה מצומת בית דגן לכיוון הערים רמלה ולוד. הצועדים יעברו דרך רמלה ובשעה 17:00 ייערך אירוע בלוד. ביום שלישי בשעה 8:00 הצעדה תצא המחאה מלוד לכיוון צומת לטרון – שם יתקיים אירוע. ביום רביעי, הצועדים ייצאו בשעה 8:00 מבית שמש, דרך כביוש 1 עד להגעתם בשעה 17:00 לאבו גוש. הצעדה תסתיים ביום חמישי בשעה 8:00 התכנסות בגשר המיתרים בכניסה לירושלים ומשם הפגנה עד לקריית הממשלה. בסביבות השעה 11:00 תתקיים עצרת מחאה מול משרד האוצר והכנסת.

סרטון תחילת צעדת העובדים הסוציאליים:

https://he-il.facebook.com/swunionil/videos/551228225558069/

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf

עוד בנושא, בגיליון 24 של "זו הדרך" (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G24_2020.pdf