בעקבות עתירה לבית הדין: בינתיים לא יפוטרו עובדי רשת המקומונים של ידיעות

בדיון שהתקיים השבוע בבית הדין אזורי לעבודה בבת ים, הוחלט כי הנהלת קבוצת ידיעות תמסור בימים הקרובים לידי נציגות העובדים נתונים מעודכנים בדבר מצבה העסקי של החברה, אשר על בסיסם התקבלה ההחלטה לסגור את הרשת לפני כשבוע. כמו כן, נקבע כי תתקיים פגישת היוועצות עם הוועד והארגון ביום חמישי הבא, בנוגע לתוכנית חלופית לסגירה, במסגרתה תפעל רשת המקומונים של ידיעות בהיקף מצומצם. כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי עד סיום גיבוש התכנית אין בכוונתה להוציא זימונים לשימוע ולפטר עובדים.

נציגי העובדים בדיון שנערך השבוע בבית הדין האזורי לעבודה בבית ים . בתמונה מימין לשמאל: אלי גרשנקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים; (מאחור) דני טנקל, יו"ר ועד עיתונאי ידיעות תקשורת; עו"ד אייל וייס, מנהל המחלקה המשפטית בארגון העיתונאים; עו"ד מורן סבוראי, יועמ"ש ארגון העיתונאים (צילום: ארגון העיתונאים)

ארגון העיתונאים והוועד בידיעות תקשורת בירכו על החלטת בית הדין ומאמינים כי לאור ההבנות הקודמות במהלך המו"מ, ניתן יהיה לגבש הסכם בין נציגות העובדים להנהלה לטובת כל הצדדים, שיבטיח את המשך הפעלת הרשת.

יצוין שארגון העיתונאים פנה ביום ראשון לביתהדין האזורי לעבודה בבקשה דחופה נגד חברת ידיעותתקשורת, מפעילת רשת המקומונים של קבוצת "ידיעות אחרונות". ברקע הבקשה הכרזה של הנהלת ידיעותתקשורת על סגירת כל המקומונים ופיטורי כמאה עיתונאים.

בארגון טענו כי ההכרזה הדרמטית אינה אלא "איום סרק" שנועד לבטל את התנאים שכבר סוכמו במשאומתן בין ההנהלה לוועד העיתונאים בקבוצת המקומונים ודורשים לחייב את ההנהלה להימנע מסגירת רשת המקומונים ולשוב לחדר המשאומתן. בנוסף דורש הארגון נתונים כספיים מפורטים על מצבה של החברה, וזאת בין היתר לאור הליכים משפטיים מקבילים שבהם נטען כי מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, השתמש בכספי החברה כדי לכסות את חובותיו האישיים ולשלם עבור ייצוגו בתיק השוחד שבו הוא מואשם.

עוד הוסיפו בארגון כי "קיימות אינדיקציות לניסיונות לפגוע בהתארגנות ולרבות על דרך של התבטאויות המגיעות מצד הנהלת החברה בדבר לגיטימיות ועד העובדים (שהוא ועד פעולה בהתארגנות ראשונית) ובדבר התנהלות נציגות העובדים". בין היתר צוין כי "עורכים בכירים ברשת" פנו להנהלת החברה בניסיון למצוא דרך להימנע מסגירת כלל המקומונים. בארגון מתארים זאת כ"ניסיונות לחתור תחת ועד הפעולה בחברה".