בעקבות עתירה לבג"ץ: מח"ש תפתח מחדש חקירת שוטר שהרביץ לחרדי

מחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תיאלץ לפתוח מחדש בחקירה בעקבות תלונה על אלימות שוטר נגד חרדי, ולחקור אותו מחדש. כך החליט היום (רביעי) בג"ץ. המהלך החריג יינקט בעקבות ביקורת שהשמיעו שופטי בית המשפט העליון על התנהלות מח"ש בפרשה, בעת שדנו בעתירתו של החרדי המוכה, שהוגשה באמצעות הוועד הציבורי נגד עינויים. בתלונה שהגיש חיים איינהורן על כך שפרש משטרתי היכה אותו ללא סיבה, לפני כשלוש שנים וחצי, בעת שצעד באחד הרחובות בשכונת זכרון משה בירושלים.

אלימות משטרתית בהפגנה נגד מאסרם של עריקים חרדים. ירושלים, 23 במרץ 2017 (צילום: אקטיבסטילס)

באותה עת רדפו שני פרשים אחרי כמה ילדים שהפגינו נגד גיוס נשים, ובשלב מסוים הגיעו אליו ואחד מהם היכה אותו. "הוא פרק עלי את זעמו, על כך שלא תפס את אלו שרדף אחריהם", תיאר איינהורן. בזמנו, תלונה שהגיש למח"ש בפרשה נסגרה די מהר, למרות שהמתלונן הצביע על מצלמות שהיו במקום והיו יכולות להוכיח את שאירע. כמו כן, הפרש השני שנכח במקום, כלל לא נחקר.

איינהורן פנה לוועד נגד עינויים, שעתר לבג"ץ כדי שיורה על פתיחה בחקירת האירוע. עו"ד נעה לוי, מהוועד נגד עינויים, מתחה ביקורת קשה על התנהגות המשטרה בהפגנה ועל היעדר חקירה של מח"ש. לדבריה "מח"ש לא אספה את הראיות, אף שמסרתי לה את כולן. לנוכח האווירה הנוכחית של אלימות המשטרה, והתנהלות מח"ש הסוגרת תיקי אלימות שוטרים, יש משמעות להליך הזה, שאומר: מח"ש, את רשות חוקרת אז תחקרי".