בעקבות מותם של שלושה פועלי בניין ביום אחד: פעילי חד"ש סיירו באתרי בנייה

פעילי סיעת חד"ש בהסתדרות סיירו אתמול (שישי) בצהריים באתרי בניה גדולים בתל אביב, ומחו בסולידריות עם עובדי הבניין, זאת לאחר שרק השבוע בתוך חמש שעות מצאו את מותם שלושה פועלי בניין בנהריה, בראש העין ובמחלף רמת השרון, ופועלים נוספים נפצעו. מוחמד חוסיין אמארה (16) נהרג מקריסת פיגום בנהריה, מוחמד מחאג׳נה (44) נהרג כשהכווין טרקטור בעבודות סלילת כביש 531 ודונג גוואן צ׳ינג (40) נהרג כשנפל מגובה 5 קומות בראש העין.

2017-08-19_172500

סיור מחאה של פעילי חד"ש בתלאביב, אתמול (צילום: חד"ש)

במהלך הביקור באתרי הבניה בתל אביב נשאו הפעילים שלטי מחאה, וקראו להגברת בטיחות העובדים והקמת גוף מפקח שיאכוף את התנאים הנדרשים בחוק. "אם נבחר לשבת ולשתוק כשפועלי בניין נופלים למותם באתרי בניה, איזה אנשי שמאל אנחנו?", אמרו המפגינים, "שלושה פועלי בניין נהרגו ביום אחד. איפה ועדות החקירה? הצבעה על האמצעים שיכולים היו למנוע זאת? מישהו כבר הוציא גינוי?".

דחיל חאמד, יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות, אמר במהלך הסיור: "הגורם המרכזי לתאונות העבודה הרבות הוא היעדר הפיקוח באתרים והמחסור באכיפה של תקני עבודה. אנחנו רואים בממשלה הקפיטליסטית אחראית להפקרות חיי האדם בתחום. לשם קידום בניה מהירה, היא מוותרת על הבטיחות. די לקטל בענף הבניה". גם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הצטרף למחאה ומסר "35 פועלי בנייה נהרגו מאז אסון קריסת החניון באסותא שבצפון תלאביב לפני כמעט שנה, בו נהרגו שישה פועלים. והממשלה? היא ממשיכה בשלה, כאילו לא קרה כאן דבר. כמה אנשים עוד יאבדו את חייהם כדי שהממשלה תעשה משהו בנידון? יש כל כך הרבה דרכים וכל כך הרבה הצעות על השולחן לשפר את המצב של הבטיחות באתרי הבנייה. חסר רק דבר אחד: רצון פוליטי. אכפתיות לא רק מהכותרות על תוספת של יחידות דיור אלא גם מהחיים של האנשים שבונים אותן".

לכתבה בטלוויזיה החברתית בנושא:

https://tv.social.org.il/updates/54492