בית הדין לעבודה דחה את הבקשה לצו מניעה נגד השביתה במכללת עזריאלי

בית הדין אזורי לעבודה בירושלים דחה אתמול (שלישי) את הבקשה לצו מניעה נגד השביתה של הסגל הבכיר במכללת עזריאלי. מועצת הסגל הבכיר במכללות מסרה: "מברכים על ההחלטה. אין ספק שהצו מניעה שהוטל על מכללת רופין מהווה תקדים חריג ומסוכן".

ביום שני הוגשו על ידי המעסיקים בקשות לצווי מניעההמכללות עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, המרכז האקדמי רופין, והמכללה האקדמית כנרת, פנו בנפרד לבתי הדין השונים בארץ וביקשו לקיים דיון למניעת השביתה המקומית. בדיון שהתקיים בבית הדין בתל אביב בעניין במכללת רופין הוצא אתמול צו מניעה לראשונה בתולדות מאבקי המרצים בישראל. כך שהשובתים ברופין שבו אתמול לעבודה בכוחו של הצו.

2018-11-21_195442

יצוין שהאגודה הסוציולוגית הישראלית פרסמה הודעה ובה תמיכה מלאה במרצים השובתים וגינוי חריף להוצאת צו המניעה ולפניית הנהלות המכללות לערכאות. יצוין שהשביתה במכללות הציבוריות נמשכת זה חמישה שבועות.

גם חברות וחברי סגל במכללה האקדמית תלחי פרסמו היום הודעת תמיכה בשובתים "למען ההשכלה הגבוהה בישראל". עוד נאמר בהודעה "אנחנו מתקוממים נגד היחס הכוחני כלפיכם מצד בעלי הכוח והשררה, שבמקום להפעיל את השפעתם כדי להביא לסיום ראוי של המשבר הנוכחי, פועלים כדי לשבור את רוחכם. אנחנו רואים בפעולות הללו פגיעה הולכת וגוברת בהשכלה הגבוהה בישראל ובתשתיתה הדמוקרטית".