בית הדין לעבודה דחה את בקשת הנהלת הבורסה לביטול סכסוך העבודה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה אתמול (ראשון) את בקשת הנהלת הבורסה לבטל את סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות, זאת בעקבות הכוונה למכור את מרבית מניות הבורסה למשקיעים זרים. כך מסר האתר ההסתדרותי "דבר".

הבורסה בתלאביב (צילום: ויקימדיה)

הנהלת הבורסה עתרה לפני כחודש לבית הדין בטענה כי סכסוך העבודה שהוכרז בחודש מאי סותר את סעיף השקט התעשייתי שנחתם בהסכם קיבוצי בין ההנהלה לעובדים בחודש מאי 2017 על רקע הכוונה למכור את מניות הבורסה לציבור. במסגרת אותו הסכם, נקבעה לעובדים רשת ביטחון מפני פיטורים קולקטיביים, כמו גם תוספות שכר עד לשנת 2021.

הסכסוך הוכרז, לאחר שהתברר לעובדים כי בכוונת ההנהלה למכור למעלה מ-70% ממניות הבורסה למשקיעים פרטיים בינלאומיים. השופט אורן שגב חידד בפסק דינו כי העובדה שלא ניתנה בהסכם הקיבוצי מ-2017 התייחסות לאפשרות זו שחלק הארי של מחזיקי המניות בבורסה עלול או עשוי להיות בבעלות גורמי חוץ, מקימה לעובדים סיבה מספקת ומוצדקת לבקש ולברר האם וכיצד עשוי הדבר להשפיע על זכויותיהם ובעיקר על ביטחונם הכלכלי העתידי, לאחר התקופה המוגנת. לפיכך קבע כי ההנהלה נדרשת לקיים הידברות רצופה עם נציגות העובדים ואף לספק להם מידע, ככל שהדבר נדרש ובהיקף שהדבר נדרש, בהתאם לנסיבות.