ביום רביעי: סיור היכרות וכנס תמיכה עם תושבי שכונת הארגזים בדרום תל-אביב

סיור היכרות וכנס תמיכה עם תושבי שכונת הארגזים בדרום תל-אביב ייערך ביום רביעי הקרוב, 1 ביוני, בשעה 18:30, רחוב חיים בר לב 98. בשעה 20:00 יערך כנס תמיכה ברחבה שמול מפת"ן אלון, בהשתתפות תושבי השכונה ואורחים.

2015-06-29_201240

צריפים בשכונת הארגזים. מאחור ניתן לראות את בניין המגורים היחיד שהוקם על השטח המפונה בדרום השכונה על ידי הקבלן ישעיהו חכשורי (צילום: ויקיפדיה)

 

ועד תושבי השכונה, העומד מאחורי ההזמנה לסיור מסר כי במסגרת מכרז לפינוי ובינוי שנערך בשנת 1998 מכרו מדינת ישראל ועיריית תל אביב את מרבית  השכונה, יחד עם התושבים, לקבלנים פרטיים, במחיר מציאה של 1,2 מיליון שקל ועל הקבלנים הוטל לפנות את תושבי השכונה ולהקים כ-1,200 יחידות דיור. מהוועד נמסר כי "מזה כ-16 שנים מתנהל הפרויקט במסגרתו הפכו התושבים לבני ערובה  וכלי משחק בין הקבלנים לרשויות. כך למשל, הקבלן יצחק תשובה, שלא השתתף כלל במכרז, 'השתלב' באופן תמוה מהדלת האחורית בפרויקט, ובמקביל הקבלנים דורשים תוספת של עוד 2000 יחידות דיור,  והכל תוך התעלמות מוחלטת מתושבי השכונה". עוד נמסר כי לאחרונה התארגנו מחדש תושבי השכונה, במטרה להיאבק נגד הפרויקט ולהשיג פיצוי הוגן.