ביום א': שביתה של אלפי עובדי מקצועות הבריאות ועיצומים ברכבת ישראל

ביום ראשון הקרוב תחל שביתה כללית של כל עובדי מערך מקצועות הבריאות, בהם פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ודיאטניות. השביתה תקיף כ-8,000 עובדים פרארפואיים בכל בתי החולים הממשלתיים, הציבורים והעירוניים, לרבות בתי החולים של שירותי בריאות כללית וכל המכונים והמרפאות בקהילה.

2019-03-07_194740

הרקע לצעדים הארגוניים הוא הפרת סיכומים מתמשכת מצד משרדי האוצר והבריאות והנהלת קופ"ח כללית בנוגע להוספת תקנים ושיפור שכרם העגום של העובדים. יצוין שבחודש מאי העובדים קיימו העובדים שביתה בת כמה ימים בדרישה לפתור את נושא תתהתקינה, שמביא לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות, תוך פגיעה חמורה הן בעובדים והן באיכות השירות שניתן למטופלים. למרות הסיכומים שהביאו לסיומה של השביתה ודיונים רבים שנערכו מאז בין הצדדים, תוך נכונות נציגות העובדים לפתור את הסוגיה, לטענת ההסתדרות לא נעשתה כל התקדמות ממשית מצד המעסיקים להסדיר את הנושא.

במכתב ששלח יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות אלי גבאי למשרדי האוצר, הבריאות ולשירותי בריאות כללית, הדגיש גבאי כי על אף שהסיכומים בין הצדדים לא יושמו עד עתה, התחייבות איגוד העובדים לשקט תעשייתי כובדה במלואה: "התאזרנו בסבלנות רבה ובאורך רוח אשר אין דומה לו, ובניסיון אמיתי למנוע את המשבר. ההתעללות בעובדים שאותם אני מייצג חייבת להיפסק, עובדים מסורים ומקצועיים אלו נמצאים בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל".

גבאי הדגיש: "למרות המצב העגום, התפשרנו במהלך המשא ומתן הן עם הכללית והן עם משרדי האוצר והבריאות על דרישותינו. לצערי הרב תמימותנו זו נוצלה עד תום על ידי המעסיקים. אני קורא לכם לקחת אחריות ולפתור את המשבר לאלתר. האיגוד מוכן להתכנס בכל שעה כדי לפתור את המשבר".

יצוין שוועד עובדי הרכבת הודיע אמש (רביעי) כי ביום ראשון הקרוב החל משעה 14:00 תופסק תנועת הרכבות בקו כרמיאל חיפה ובקו ראשונים לוד. לדברי הוועד, השביתה באה "לאור העובדה שההנהלה מנסה בכוחנות להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים". הוועד הוסיף כי "מתוך דאגה לשלומם ולבטיחותם של הנוסעים, אנו ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ".