בחירות אזוריות בגרמניה: מפלגת השמאל השנייה בסקסוניה; מפלה לימין הקיצוני

מספירת רוב הקולות בבחירות אזוריות שנערכו אתמול (ראשון) במדינת סקסוניה שבגרמניה עולה כי מפלגת השמאל היא השנייה – לאחר המפלגה השמרנית CDU. עוד עולה מתוצאות הבחירות כי לראשונה מאז סיפוחה של גרמניה המזרחית על ידי גרמניה המערבית, מפלגת הימין הקיצוני NPD לא תהיה מיוצגת בפרלמנט המקומי. סקסוניה היא הקטנה שבין 16 המדינות שברפובליקה הפדרלית הגרמנית, שטחה קטן משטחה של מדינת ישראל, אך במספר תושביה היא נמצאת במקום השישי, עם אוכלוסייה המונה כמעט 4.5 מיליון תושבים.

2014-09-01_195456

פעילי מפלגת השמאל במהלך מערכת הבחירות ליד האנדרטה של קרל מרקס שהוקמה בעיר דרזדן כעת שסקסוניה הייתה חלק מהרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית (צילום: די לינקה)

מפלגת השמאל קיבלה את מרבית הקולות בערים הגדולות ובייחוד בבירת המדינה דרזדן. מאז סיפוחה של גרמניה המזרחית, סקסוניה הפכה לאחד ממעוזי המפלגה השמרנית, אך כוחה הולך ונשחק. בבחירות שנערכו ב-2004 היא זכתה ל-41% וכעת ל-39%. מפלגת השמאל שהיא, כאמור, המפלגה השנייה בסקסוניה קיבלה כ-19% מקולות הבוחרים – לעומת 23% ב-2004. המפלגה הניאונאצית NPD לא עברה הפעם את אחוז החסימה, לאחר שבבחירות שנערו ב-2004 הוא קיבלה 9% מהקולות. ההפתעה בבחירות שנערכו אתמול היא זכייתה של יותר מ-9% אחוז מקולות הבוחרים של המפלגה "אלטרנטיבה לגרמניה" (Alternative für Deutschland – AfD) שעיקר מצעה: יציאת גרמניה מגוש היורו.