בוטלו הפיטורים בסלקום בעקבות ההסכם הקיבוצי; לקראת חתימה בכרמלית

בוטלו הפיטורים המתוכננים בסלקום: חברת התקשורת חתמה עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש, אשר לצד ביטול העלאות שכר מתוכננות מבטל את תוכניות הנהלת החברה לבצע מהלך קיצוצים נרחב.

בינואר האחרון הודיע מנכ"ל החברה, ניר שטרן, ניר שטרן, על בכוונת החברה לפטר בין 200 ל-250 עובדים כ-5% מכוח האדם אלא אם יסכים ועד העובדים לקיצוצים בהטבות ולוויתור על העלאת השכר השנתית. הודעת שטרן הובילה את ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה.

2019-05-05_201045

בהודעה לבורסה שפרסמה הבוקר (ראשון) הודיע סלקום על כך שהגיעה לסיכומים עם ועד העובדים וההסתדרות, ושחתמה על הסכם קיבוצי חדש שימנע את הפיטורים המתוכננים ויביא לסיום סכסוך העבודה. לפי ההסכם, העלאת השכר שתוכננה ל-2019 תבוטל, והעלאת השכר שיועדה ל-2020 תדחה ב-15 חודשים לפחות ותיושם רק אם החברה תגיע ליעדי רווחיות מסוימים. בנוסף, תקציב הרווחה של העובדים יקוצץ.

במקום תוספות השכר העובדים יקבלו אופציות בשווי כולל של 14 מיליון שקל כפיצוי, אותן יוכלו לממש במועדים קבועים במשך ארבע שנים. בנוסף, פעם ברבעון תיפגש ועדה מיוחד בהשתתפות יו"ר החברה, המנכ"ל, דירקטור חיצוני ויו"ר ועד העובדים, שתדון בנושאים מרכזיים בפעילותה.

כמו כן, לאחר מאבק ממשוך של עובדי הכרמלית שארך כשבע שנים בנושא תנאי השכר והעבודה שלהם, ולאחר העיצומים שהתנהלו בחודש האחרון הגיעו עובדי הכרמלית והאוצר  להסכמות על הנושאים שהיו על הפרק. זאת, לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון.

חבר ועד עובדי הכרמלית, לוטן רז, מסר כי "העיצומים החלו כי משרד האוצר ביקש לבטל או לשנות מספר רב מדי של סעיפים בהסכם שהגענו אליו עם ההנהלה לפני שנתיים וחצי. בחלק מהנושאים האוצר אף ביקש לגרוע מהתנאים שיש לנו היום. בפגישה הגענו להסכמות על הנושאים שהיו על הפרק. בחלק מהנושאים העובדים החליטו להתפשר בנושאים חשובים מאוד על מנת להקל על הנוסעים החשובים לנו ועל מנת להגיע להסכם קיבוצי היסטורי לעובדים שיאפשר לשפר מעט את תנאי ההעסקה שלנו שבמשך שנים רבות הלכו ונשחקו".

לריאיון עם חבר ועד עובדי הכרמלית, לוטן רז, שפורסם בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019break/05/G17_2019.pdf