בוטלו הפיטורים בטבע אשדוד; הסתיימה השביתה במכללת אורט בראודה

בוטלו הפיטורים במפעל טבע אשדוד. כך נקבע בדיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. ההחלטה התקבלה בעקבות בקשה שהגישה ההסתדרות במהלך השבוע שעבר לעיכוב פיטורי העובדים במטרה לאפשר הידברות בין הצדדים בנוגע לאפשרויות מכירת המפעלדיון נוסף נקבע בבקשת ההסתדרות נקבע ל-7 ביוני.

2018-04-29_161431

הפגנת עובדי טבע באשדוד בדצמבר אשתקד (צילום: ההסתדרות)

בתחילת החודש הודיעה ההנהלה על סגירת המפעל במארס 2019 ופיטוריהם מייד של כמחצית מ-175 העובדים. זאת, כי לטענתה כי "לא נמצא רוכש מתאים ובמטרה לצמצם את החוב אליו נקלעה החברה".

בכתב הטענות שהגישה ההסתדרות, הואשמה הנהלת טבע בחוסר תום לב במגעים מול ההסתדרות ביחס למפעל באשדוד, תוך כדי הרדמת נציגות העובדים ובמקביל לנקיטת מהלכים לסגירת המפעלים בארץ ב"שיטת הסלמי". "התנהלות טבע בעניין מפעל אשדוד", נכתב בבקשה, נעשתה "בכחש, בעורמה ובחוסר תום לב".

בחודש דצמבר האחרון הודיעה טבע על סגירת שורה של מפעלים בארץ ופיטוריהם של אלפי עובדים בשל משבר אליו היא נקלעה. אמנם, בהסתדרות מציינים כי ביחס למפעל באשדוד בדומה למפעל החברה בקרית שמונה ולמתקן בשוהם התחייבה החברה כי לא ייסגרו וכי היא תעשה ניסיון למכור אותם לטובת המשך הפעלתם והמשך העסקת העובדים.

הבוקר שבו ללמד מרצי הסגל הזוטר במכללת אורט בראודה שבכרמיאל, לאחר שבועיים שביתה. ביום חמישי הוכרז על סיום השביתה לאחר שהנהלת המכללה הסכימה לכבד, בשינויים קלים, את הסיכומים אשר הושגו לפני פסח בכל הנוגע להסכם הקיבוצי החדש. השביתה פרצה בגלל שהמכללה חזרה בה מסיכומים אלה. "לכן, יכולנו לחתום על ההסכם אליו הגענו בשינויים קלים כבר לפני חודש ויותר אולם אין ספק שהשביתה היא זו שאפשרה את החתימה", נמסר מארגון הסגל האקדמי הזוטר.