בהיעדר תחבורה ציבורית: ח"כ חנין קרא לסטודנטים לצאת לרחובות ולמחות

ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), התכנסה אתמול (שלישי) לדיון בהתאמת התחבורה הציבורית לסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה, במסגרת ציון יום הסטודנט בכנסת. היו"ר חנין פתח את הישיבה ואמר כי "דיון דומה התקיים גם לפני כשנה, וכבר אז התברר שהמצב בלתי נסבל. צריך לשנות את היחס לקמפוסים ולהתייחס אליהם כאל מקומות עבודה, והתוצאה צריכה להיות קווי מהיר לקמפוס. הסטודנטים היום אולי שקטים ומנומסים, אבל בסוף זה יכול להתפוצץ לנו בפנים", אמר. הוא אף קרא לסטודנטים להשמיע קול זעקה ולצאת להפגין".

2017-07-05_200534

רכז תחבורה ציבורית בהתאחדות הסטודנטים, דוד גלזר, הוסיף כי ההתאחדות תייצר תוכנית שממפה את הצרכים של הקמפוסים במהלך 5 שנים ותפעל ליישמה בתקציב נפרד. הוא התייחס לקריאה של היו"ר חנין ואמר כי "כשצריך הסטודנטים יודעים לא להיות שקטים". היו"ר חנין אמר בתגובה כי העבודה המקצועית חשובה, אך הלחץ הציבורי חשוב לא פחות. "תפגינו מול הבית של שר התחבורה ישראל כץ ותעשו אייטמים בתקשורת ויהיה שינוי", אמר. נציגי סטודנטים מרחבי הארץ סיפרו על הקושי להגיע לקמפוסים, על זמן נסיעה ארוך בצורה קיצונית בהשוואה לרכב הפרטי, על מחסור בקווים ועוד.

מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב, אמר כי משרד התחבורה לא מתייחס לקמפוסים כמו שהוא מתייחס למוקדי תעסוקה. הוא קרא למפות את החוסר בקווים ואת המקומות שבהם נדרש שיפור השירות ולבצע עבודה בצורה כוללת ולא בשיטת הפלסטר. "כרגע לא נראה שיש כתובת ברורה במשרד התחבורה", אמר.

נציג משרד התחבורה, גבי נבון, אמר כי המשרד מקיים ישיבות תכופות עם נציגי הסטודנטים, אחת ל-10 ימים. הוא הוסיף כי המשרד החל לבצע סדרת סקרים, שנמצאים בעיבוד ולפיהם יתוכננו הקווים. "לא נדלג על אף אוניברסיטה ואף מכללה", אמר. היו"ר חנין סיכם ואמר כי אם לא נשמיע כולנו יחד קול זעקה על זכותם של הסטודנטים להגיע במהירות לקמפוסים הטיפול בסטודנטים ימשיך להיגרר. הוא קרה לבצע תוכנית לשיפור המצב בטווח הקצר, ובמקביל לבנות תוכנית אסטרטגית. "נבקש משר התחבורה להעלות את הטיפול בנושא במדרג העדיפויות של המשרד", הדגיש.