בארקיע נערכו אסיפות הסברה: ההנהלה רוצה לפטר מחצית העובדים

עובדי ארקיע ערכו היום (רביעי) אסיפת הסברה גדולה בשדה דב בתל-אביב, על רקע הכוונה לפטר מאות מהם בעקבות סגירת השדה ולהוציא את כל עובדי החברה המוצבים במקום לחופשה כפויה. מוקדם יותר היום ערכו עובדי ארקיע אסיפות הסברה גם בשדה התעופה רמון ובנתב"ג, במהלכן שובש לוח הטיסות של החברה.

2019-07-03_190612

אסיפת עובדי ארקיע, היום, בשדה דב (צילום: ועד עובדים)

 

העובדים הרבים שהגיעו נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "אין ארקיע בלי עובדים, לא ניתן לכם לזרוק אותנו", "הנהלת ארקיע – הסכם יש לכבד", "לא הורסים משפחות – ארקיע זה הבית שלנו" ו"מטיסים אותנו הביתה – ארקיע תנחתו".

אמש החליטה ההסתדרות להכריז סכסוך עבודה דחוף בארקיע. פיטורי העובדים נעשית באופן חד-צדדי ובניגוד מוחלט להסכם שחתמה החברה עם ההסתדרות ב-2013, לפיו כל עובדי ארקיע בשדה דב יועברו עם סגירתו לנתב"ג מבלי לפגוע במשרתו של איש מהם.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, מסרה: "על הנהלת ארקיע לכבד את ההסכם בדבר העברת העובדים משדה דב לנתב"ג. לא נאפשר שעובדי ארקיע המסורים ישלמו את המחיר ויאבדו את הפרנסה שלהם בגלל החלטות אומללות של ההנהלה. נילחם בגזירה וניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

המסר הזה הועבר בראיון שהעניק אבי נקש, מבעלי ארקיע, בראיון ל"ידיעות אחרונות", במסגרתו אמר כי אין מנוס מפיטורים ומקיצוץ משמעותי של פעילות ארקיע בטיסות לאילת.

"אנו מצרים על כך שבעלי ארקיע והמנכ"ל בוחרים בראש ובראשונה לפגוע בהון האנושי ובעובדי החברה, שהצעידו אותה להישגים חסרי תקדים. נעמוד כחומה בצורה מאחורי עובדי ארקיע המסורים ולא ניתן למי מהנוגעים בדבר להתייחס אליהם כבני-ערובה", כך הודעת ההסתדרות.