ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות: פתיחת שנת הלימודים בסכנה

המו"מ הממושך של ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות עם ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) נתקל שוב בקשיים משמעותיים. זאת, בעקבות התנהלות כוחנית ומזלזלת של ור"ה והנהלת האוניברסיטה. "אנו חוששים שפתיחת שנת הלימודים הבאה בסכנה", נמסר. יצוין שארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות תלאביב, חיפה, בן גוריון, בר אילן, העברית והטכניון כבר שבתו "שביתת אזהרה" במשך שעתיים ב-20 במארס האחרון.

תוקפו של ההסכם הקיבוצי פג ב-2014, ו"מזה זמן רב אנו מנהלים מו"מ ארוך ומתיש על הסכם שכר חדש. מו"מ זה עומד על סף פיצוץ בשל סירובם המתמשך של וועד ראשי האוניברסיטאות בכלל ושל הנהלת אוניברסיטת תלאביב בפרט להתייחס לטיוטה עם הערות ותיקונים ששלחנו להם כבר במאי 2018, ורצונם לכפות עלינו את הטיוטה שהם עצמם ניסחו".

2018-08-24_170116

נקודות המחלוקת העיקריות הן העלאת השכר, שלא עודכן מ-2014. "אנו דורשים את עדכונו באופן שיישקף עובדה זו", מסר; ביטחון תעסוקתי – התחייבות של ממש לביטחון תעסוקתי עבור חברי הסגל האקדמי הזוטר; תנאים סוציאליים"המעסיק רוצה להימנע מלשלם לנו ימי מחלה וימי מילואים, ולפגוע בדמי הנסיעות דרישה זו אינה חוקית ואינה מוסרית ולא ניתן לה יד".

כמו כן, נמסר מארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב: "אלה רק חלק מהנקודות שנותרו במחלוקת, והאוניברסיטאות חייבת לתת להן מענה הוגן וצודק. לצערנו, נראה שהנהלות חלק מארגוני הסגל מוכנות להיכנע לתכתיבים של ור"ה, שלהם אנו מתנגדים מה שעשוי לחייב אותנו לעבור למאבק במישור המקומי. אנו מקווים שהנהלת אוניברסיטת תלאביב תתעשת ותיאות כבר בימים הקרובים לנהל אתנו מו"מ מסודר. במקביל אנו נערכים לאפשרות שהנהלת האוניברסיטה תתמיד בסירובה. במקרה כזה, אנו נערכים למאבק מקומי חסר פשרות באוניברסיטת תלאביב כבר בתחילת שנת הלימודים".