ארגון השחקנים תובע את הקבוצות מכבי תל אביב, אשדוד, נס ציונה ואילת

ארגון שחקני הכדורסל של ההסתדרות, בראשות ניר אלון, הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא שולח מכתבי תביעה למנהלי מכבי תל אביב, מכבי אשדוד, נס ציונה ואילת בשל ההוראה שנתנה לשחקניהן הישראלים שלא להתאמן אחרי שלא חתמו על המכתב שמבקש מהם שלא להשתתף בשביתה בצפויה השבוע.

2018-05-20_173448

"מכבי תל אביב מכבי אשדוד נס ציונה והפועל אילת ניסו באופן לא חוקי לפגוע בזכות ההתארגנות של שחקני הכדורסל, ראשי המועדונים קיבלו לפני דקות מספר מכתבים מאת היועצת המשפטית של ארגון השחקנים, עו"ד דפנה שמואלביץ', בו היא מבהירה כי ההוראה שניתנה על ידם לשחקנים הישראלים לא להתאמן אינה חוקית ומהווה עבירה פלילית", נכתב בהודעת הארגון.

הארגון טוען כי בשל העובדה שהשביתה שהוכרזה אמורה להתחיל רק ביום שני, הצעד שלא לאפשר לשחקנים להתאמן כבר אתמול אינו חוקי: "בגין הפרת החוק צפוי כל אחד ממנהלי הקבוצות לקנס אישי שעומד על 535,000 שקלים. במכתב מובהר כי הצעדים הארגוניים של השחקנים טרם החלו ולכן לא יכולים בקבוצות לבצע פעולות כאלה, זאת ועוד לאחר שהמחזור הקרוב נדחה ליום חמישי. עו"ד שמואלביץ' מזהירה כי במידה ולא ייפסקו הצעדים שנוקטים ראשי הקבוצות תוגש נגדם תביעה לבית הדין לעבודה ותלונה אישית למשרד הכלכלה. למותר לציין כי הקבוצות ידרשו לשלם לשחקנים את מלוא שכר ימי העבודה בהם הם היו מוכנים ומזומנים לעבוד", לשון ההודעה.