ארגון העיתונאים: כתבת באתר 'בחדרי חדרים' פוטרה – בשל ההתאגדות

ארגון העיתונאים פנה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צו זמני המורה לאתר האינטרנט החדשותי "בחדרי חדרים" להשיב לעבודתה את הכתבת הפוליטית, העיתונאית שרי רוט (רוטנברג). לדברי הארגון רוט הינה מובילת התארגנות העובדים ופיטוריה נעשו תוך פגיעה בחופש ההתארגנות, באופן שרירותי ותוך ניהול הליך שימוע לקוי.בפנייה לבית הדין נטען כי מדובר במעסיק הדואג להטיל אימה בקרב עובדיו, להתערב באופן בוטה בהתארגנות ובשיאם של דברים מפטר את הרוח החיה שמאחורי ההתארגנות.

 2013-12-19_200539

ארגון העיתונאים מציין כי מקום העבודה האמור רווי ב"סיפורי רקע" רבים: החל משינויי בעלות שהגיעו לפתחו של בית המשפט, חקירה משטרתית בגין סחיטה באיומים, התנהלות בפוליטיקה החרדית על מורכבותה ועוד.לדברי הארגון, חוט השני העובר בין כל סיפורי המשנה הללו הוא העמידה העיקשת של הדרג המקצועי על המוניטין המקצועי של האתר האינטרנטי. בפנייה לבית הדין נטען כי לאחרונה התארגנו העובדים ופעלו במסגרת התארגנות ראשונית להצטרפות לשורות ארגון העיתונאים, ובתוך כך פעלו יוזמי ההתארגנות להקמת ועד ראשוני.אולם חרף הצהרות המעסיק על אי התנגדותו לקיומם של יחסי עבודה קיבוציים הוא נוהג באופן סותר להצהרותיו אלה. במקרה הנדון, טוען הארגון עשה המעסיק באופן פסול ונפסד שימוש בהתכתבויות פנימיות של ועד הפעולה של העיתונאים אשר כלל לא ברור כיצד הגיעו לידיו, עלמנת לפטר את מובילת ההתארגנות בהליך שרירותי, והכל עלמנת לסכל את ההתארגנות באיבה.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד שירי לברן לביא נאמר כי למעסיק לא היו טענות כנגד ביצועיה של שרי רוט שהינה אשתו של העורך הראשי של האתר העיתונאי דוד רוטנברג המושעה מתפקידו וצפוי להיות מפוטר.לטענת ארגון העיתונאים טענות המעסיק בדבר אי שביעות הרצון מעבודתה של שרי רוט במהלך התקופה האחרונה ובדבר הפרת חובת הנאמנות, התעוררו לראשונה בסמיכות זמנים ובעקבות ההודעה בדבר התארגנות העיתונאים.

לדעת הארגון, הליך השימוע של רוט היה רווי פגמים פרוצדוראליים ומהותיים המחייבים את פסלות הפיטורים הבלתי לגיטימיים, כל זאת לנוכח פעילותה של רוט בארגון העובדים ובמטרה לשבור את ההתארגנות.ארגון העיתונאים סבור כי אי השבתה לעבודה של רוט משמעה מסר חד וברור לעובדיםאל תתארגנו פן יבולע לכם. משכך מתבקש בית המשפט להורות על השבתה של רוט למקום העבודה ולהשית על המעסיק פיצויים בגין פגיעה בהתארגנות, אחרת, סבור הארגון גורלה של ההתארגנות ייחרץ.