ארבעה אזרחים נורו למוות במוצ"ש ברחובות הערים; מוחמד ברכה: 'אין זה מקרה שאין משטרה – זו מדיניות'

ארבעה אזרחים נורו למוות במוצ"ש ברחובות הערים. גבר ואשתו נורו למוות במכונית ברחוב פסח לב בלוד אמש וכשעתיים לאחר מכן נורה למוות גבר נוסף סמוך לשם. השניים, ג׳דוע ואמנה אזברגה, נורו מול מטה להב 433, ומחקירה ראשונית עולה כי מדובר ברצח על רקע פלילי.

כשעתיים אחר כך, בעוד השוטרים בזירת הרצח, נשמע צרור יריות ונמצאו שני פצועים נוספים סמוך לזירת הרצח: עלי אלעאסם, בן 47, שנפצע קשה מהירי, וגבר בן 22 שנפצע באורח בינוני. השניים פונו לבית חולים אסף הרופא, שם נקבע מותו של אלעאסם, תושב רמלהכמו כן, בן 22 נורה אמש למוות ביפיע שסמוך לנצרת. ההרוג, מוחמד אבו דיאק, נמצא ברחוב כשהוא פצוע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים האנגלי בנצרת, שם נקבע מותו כעבור כשעה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר בתגובה "ארבעה הרוגים הלילה בלוד וביפיע. זה המחיר שמשלמים האזרחים הערבים על הפקרות המשטרה והממשלה, על נשק בלתיחוקי שלא נאסף, על אי אכיפה ואי הגשת כתבי אישום, ועל ההתייחסות לאלימות בחברה הערבית כעניין 'פנימי'. דין לוד כדין נתניה".

2018-12-16_211914

ההפגנה נגד אלימות שנערכה ביום שישי האחרון בעיר עראבה (צילום: אל אתיחאד)

לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "הדם שלנו ממשיך להישפך ובממשלה לא נוקפים אצבע. עד שהממשלה תוכיח אחרת, אני מאשים אותה בנקיטת מדיניות של 'הפרד ומשול' שמאפשרת לאלימות הפנימית להימשך. אין הסבר אחר מדוע המשטרה אינה אוספת את הנשק הבלתי חוקי, כל עוד היורים וההרוגים הם ערבים".

על כך הוסיף ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "הרוגים ופצועים מירי בלוד וביפיע. שוב הופכים חיים שלמים של אנשים לתמונה ושורה בעיתון. זה חייב להיעצר. המשטרה צריכה להיענות לדרישת ההנהגה הערבית לאסוף את הנשק הבלתיחוקי ביישובים הערבים, ולעצור את הרפורמה המופקרת לרישיונות נשק של השר גלעד ארדן שתציף את הרחובות בעוד כלי ירייה".

יצוין שביום שישי שעבר נערכה בעראבה הפגנה נגד האלימות בחברה הערבית ובייחוד באלימות נגד נשים, על כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד". ההפגנה נערכה ביוזמת העירייה וועדת המעקב העליונה של הציבורי הערבי. מאות הפגינו ברחובות העיר, ביניהם יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), עודה וג'בארין; ומזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה. ברכה מסר כי ב-18 השנים האחרונות נהרגו 1,300 אזרחים ערבים כתוצאה ממעשים פליליים וניכרת אזלת יד של משטרה בחקירת המקרים ומעצר הפושעים על מנת להעמידם לדין. יחד עם זאת, ברכה אמר בעצרת שנערכה בתום ההפגנה: "כולנו אחראים לכך שלא שים קץ לתופעה החמורה. אנו מגנים את פשעים ומביעים כאן את רגשי הסולידריות עם משפחות הקרבנות". הוא התייחס במיוחד לרצח נשים ואמר "נשים נרצחות אך ורק בגלל היותן נשים וזהו פשע כפול ומכופל". לדבריו אין מקריות בהיעדר הנוכחות המשטרתית בחברה הערבית – "זו מדיניות".