אסיפת מחאה מול אולפני 'רשת' בת"א; ב'ידיעות אחרונות' העיתונאים שוקלים לשבות

ועד עובדי "רשת" ערך אתמול (שלישי) אסיפת מחאה מחוץ לאולפני החברה ברמת החייל בתל אביב, במחאה על היעדר התקדמות במשא ומתן על ההנהלה, לגבי השלכות המיזוג של הזכיינית עם "ערוץ 10" בנושא עתידם התעסוקתי. העובדים חוששים שהמיזוג יביא לשינויים מבניים וארגוניים מרחיקי לכת אשר יסכנו את מקום עבודתם.

במהלך האסיפה הבהירו נציגי ההסתדרות וועד העובדים כי אם לא יתקבלו תשובות מספקות לגבי השפעות המיזוג על העובדים, הם לא יהססו להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם, לרבות השבתת פעילות הערוץ.

בחודש שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ברשת, על רקע המיזוג הצפוי עם ערוץ עשר. זאת, על מנת להסדיר את זכויותיהם של כ-220 עובדי רשת במגוון תפקידים, בהם טכנאי שידור, עובדי שיווק ומכירות, פרומו, דיגיטל, כספים, מינהל ומזכירות.

2019-01-02_193756

עובדי "רשת", אתמול, באסיפת מחאה מחוץ לאולפני החברה ברמת החייל בתל אביב (צילום: ההסתדרות)

יצוין שוועד העיתונאים בקבוצת "ידיעות אחרונות" שוקל לפתוח בעיצומים ואף בשביתה לאחר שאתמול התפוצץ המו"מ בין ההנהלה לעובדים. ההנהלה מתכוונת לבצע שינויים ארגוניים ולפטר עשרות עובדים.

הוועד, שמאוגד בהסתדרות במסגרת ארגון העיתונאים, דורש מההנהלה להגיע להסכמות בנוגע להליכי ההתייעלות ובמקביל לחתום על הסכם קיבוצי נרחב בקבוצה. בהנהלה מסרבים לכך ודורשים להגיע להסכמות רק בנוגע לפיטורים.

הוועד שיגר הודעת עדכון לעובדים בה נכתב: "בשבועות האחרונים ניסינו לתת צ'אנס אמיתי להידברות מול ההנהלה בניסיון להגיע להסכמה סביב שתי הסוגיות… העמדה שלנו הייתה ועודנה שצריך לקשור בין הדברים ולהסדיר אותם יחד מצד אחד להגיע להסכמות לגבי כמות המפוטרים ותנאי הפיטורים, ומצד שני להבטיח את עתידם ותנאי העסקתם של אלו שיישארו. עד היום התרשמנו שההנהלה מבינה שזאת הדרך הנכונה לטובת כולם. לצורך כך גם נקבעה סדרת ישיבות לקיום מו"מ מרתוני על ההסכם הקיבוצי".

"למרבה הצער, היום גילינו שההנהלה מתעקשת להפריד בין שני הנושאים ולקדם את הפיטורים לפני שנמשיך את המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי. ישיבה מרתונית שנקבעה להיום לצורך המשך המו"מ על ההסכם הקיבוצי פוצצה על ידי ההנהלה כבר בתחילתה" הוסיפו נציגי העובדים.

עוד עדכנו בוועד כי "גישה בעייתית זו מצטרפת לפערים הקיימים במו"מ להסכם קיבוצי, בין היתר סביב היקף ההטבות הכלכליות לעובדים (אל מול הצעה נמוכה מאוד של העיתון), לגבי סוגיית האתיקה, ביחס לדרישת ההנהלה להשאיר עיתונאים רבים מחוץ להגנות ולהטבות של ההסכם הקיבוצי, וסוגיות קריטיות נוספות". הוועד מאגד את עיתונאי "ידיעות אחרונות", כלכליסט, XNET ולאשה. עיתונאי האתר ynet מאוגדים בוועד נפרד. בוועד הודיעו כי לתחושתם "אין מנוס מנקיטה מיידית של צעדים ארגוניים והשבתות במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז לפני מספר חודשים. בימים הקרובים נקיים אסיפות עובדים בכל המחלקות"