אסיפה תתכנס ביום ב': ועד עובדי חדשות 13 הכריז על סכסוך עבודה

לקראת מעבר חברת החדשות 13 לנווה אילן, עובדי חברת החדשות הכריזו השבוע על סכסוך עבודה. בהודעת דוא"ל ששלח הוועד לעובדים, נאמר כי לא הצליחו להגיע להסכמות עם ההנהלה לגבי תנאי המעבר עבור מי שעבדו עד כה מתל אביב. אסיפה כללית של עובדי החדשות תתכנס ביום שני הקרוב על מנת לדון על המשך הצעדים הארגוניים.

מעבר חדשות 13 צפוי להתרחש בשתי פעימות. הראשונה תחול בשבועות הקרובים עם מעבר האולפנים והדסקים השונים לנווה אילן, הפעימה השנייה תתרחש בתוך מספר חודשים, במסגרתה צוות העובדים שיישאר בתל אביב יעבור לבניין "רשת" ברמת החייל, ממנו פועלת חברת החדשות 13 כיום, יפונה לחלוטין.

עיקר דרישות העובדים נסובות סביב הנסיעות לנווה אילן. בתוך כך, הדרישות שהעלו נוגעות לתשלום עבור זמן הנסיעה הממושך. על פי חוק, מחויבים מעסיקים לשלם על נסיעות במרחק של מעל 40 ק"מ, אולם לא כך המצב בין תל אביב לנווה אילן. במקרה זה, יבחן הוועד דרישה לתנאי פרישה משופרים לעובדים, לאור הרעה בתנאי העסקתם. יצוין שעובדי ערוץ 13 למודי מאבקים, מאז השנים שבהן היו עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 בסכסוכי עבודה מתמשכים על רקע המשברים והקיצוצים בערוץ, מאז המיזוג בין ערוץ 10 לרשת לא נרשמו סכסוך עבודה. כעת, עובדי חדשות 13 יוצאים שוב למאבק בהנהלה.