אלפים מחו בתל-אביב נגד השחיתות של הימין שבשלטון ונגד 'פסקת ההתגברות'

אלפים מחו אמש (מוצ"ש) בתלאביב נגד השחיתות של הימין שבשלטון ונגד "פסקת ההתגברות" שתחת התירוץ הגזעני של "הרחקת המסתננים" (ר' הודעת טוויטר של שר החינוך נפתלי בנט) המנסה לנטרל את פסיקת בית המשפט העליון. המפגינים התכנסו בכיכר הבימה וצעדו לכיכר רבין, שם הצטרפו לאירוע הזיכרון לזכר הנערים ההרוגים בשיטפונות.

המפגינים הניפו דגלי ישראל רבים, שרו "הון, שלטון – עולם תחתון", "ביבי הביתה" ו"ביבי, תוריד את הידיים מבג"ץ", וקראו ליועץ המשפטי לממשלה לזרז את תהליך קבלת ההחלטות בעניין חקירות ראש הממשלה לפני שיוכרזו על הקדמת הבחירות.

2018-04-29_161447

למרות בקואליציה הימנית פועלים במרץ לאשר את "פסקת ההתגברות", לפיה חברי הכנסת יוכלו ברוב של 61 לחוקק מחדש חוק שבג"ץ פסל, הציבור חושב אחרת: סקר שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" וששודר בשבוע שעבר בחדשות 2 מראה כי מחצית מהציבור מתנגד לחוק.

הנסקרים נשאלו "האם לדעתך, מספיק רוב של 61 חברי כנסת כדי לחוקק מחדש חוק שבג"ץ פסל (מה שמכונה פסקת ההתגברות), או שצריך רוב גדול יותר, או שבשום מצב לא ניתן לחוקק מחדש חוק שבג"ץ פסל?". בעוד ש-27% השיבו כי רוב שכזה אכן מספיק לחקיקה מחדש של חוק שנפסל בבג"ץ 32% השיבו שנדרש רוב גדול מכך ו-18% השיבו כי בכל מקרה אין לחוקק מחדש חוק שבג"ץ פסל.